PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 355 Usługi 2014 Branżowe i menedżerskie aspekty rozwoju usług | 177--185
Tytuł artykułu

Organizacja procesu motywowania w przedsiębiorstwach hotelarskich - wymiar funkcjonalny i podmiotowy

Warianty tytułu
Organization of Motivation Process in Hospitality Enterprises - Functional and Subjective Aspect
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecne uwarunkowania gospodarcze powodują ciągły wzrost wymagań stawianych pracownikom przedsiębiorstw hotelarskich. Oczekuje się od nich większej intensywności pracy i większego zaangażowania w obsługę gości hotelowych. Stopień zaangażowania pracowników w realizowane zadania wynika bezpośrednio z istniejącego w przedsiębiorstwie systemu motywowania. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, jakie przedsięwzięcia należy podejmować dla utrzymania i zwiększania motywacji pracowników, tak by byli oni skłonni osiągać cele przyjęte przez przedsiębiorstwo hotelarskie. Za obszary działań motywacyjnych, które wymagają określonych zmian w badanych przedsiębiorstwach hotelarskich, uznano: zadania związane z rozpoznawaniem oczekiwań pracowników względem pracy; komunikację w dziedzinie motywowania, której niedomagania przejawiają się głównie w braku właściwych rozwiązań dotyczących informowania pracowników o celach przedsiębiorstwa, wynikających z nich zadaniach i kryteriach oceny ich osiągania; działania zmierzające do rozpoznawania przejawów dysfunkcji procesu motywacyjnego oraz wskazania ich przyczyn.(abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays economic conditions cause a constant increase of requirements for hospitality enterprises employees. Higher intensity of work and bigger involvement in support of hotel guests are expected from them. The degree of the involvement in realized tasks comes directly from the motivation system that exists in the enterprise. The goal of the paper is the attempt to answer the question what undertakings should be taken to maintain and increase the motivation of employees so they would be able to reach the goals assumed by the hospitality enterprise. The most important is the analysiss of employees satisfaction from work and the adjustment of used motivation tools to real needs of employed personnel.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Bocho W., Grunt to motywacja, "Hotelarz" 2003, nr 3.
  • Borkowska S., System motywowania w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1985.
  • Ile można zarobić, pracując w hotelach i gastronomii, "Gazeta Prawna", 13.03.2013, http://serwisy.gazetaprawna.pl/, 11.01.2014.
  • Koźmiński A.. Piotrowski W. (red.). Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Panasiuk A. (red.), Marketing w turystyce i rekreacji, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  • Panasiuk A., Szostak D. (red.), Hotelarstwo. Usługi - eksploatacja - zarządzanie, PWN, Warszawa 2008.
  • Pietroń-Pyszczek A., Proces motywowania w przedsiębiorstwach - przesłanki i kierunki zmian, [w:] Praca i zarządzanie kapitałem ludzkim w perspektywie europejskiej, red. A. Pocztowski, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  • Sułkowski Ł., Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie rodzinnej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1032, Wydawnictwo AE, Wrocław 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322439

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.