PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 32 | 14
Tytuł artykułu

Tradycje badawcze szkół marketingu relacyjnego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule została zaprezentowana idea marketingu relacyjnego jako określona i specyficzna koncepcja myślenia. Określono i zdefiniowano podstawy teoretyczne marketingu relacyjnego, jego kierunki koncepcyjne, tradycje badawcze oraz szkoły marketingu relacyjnego: 1) Nordycka Szkoła Marketingu Usług, 2) Anglo-australijska Szkoła Marketingu Partnerskiego, 3) Szkoła amerykańska Harvard Business School, 4) Szkoła skupiona wokół grupy Międzynarodowego Marketingu i Zakupu: The International Marketing and Purchasing Group (IMP), 5) Texas University, 6) Ośrodek Center for Relationship Marketing. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • Adler L., Symbiotic Marketing, "Harvard Business Review" 1966, nr 45 (2).
  • Anderson J.C., Håkansson H., Johanson J., Dyadic Business Relationship within a Business Network Context, "Journal of Marketing" 1990, nr 54 (January).
  • Arndt J., Toward a Concept of Domesticated Markets, "Journal of Marketing" 1979, nr 43 (4)
  • Berry L.L., Relationship Marketing [w:] Emerging Perspectives on Services Marketing, red. L.L. Berry, G.L. Shostack, G.D. Upah, American Marketing Association, Chicago 1983.
  • Berry L.L., Relationship Marketing [w:] Relationship Marketing for Competitive Advantage. Winning and Keeping Customers, red. A. Payne, M. Christopher, M. Clark, H. Peck, Butterworth-Heinemann, Oxford 1997, s. 65-73.
  • Berry L.L., Services Marketing Is Different, "Business" 1980 (May-June).
  • Berry L.L., Thompson T.W., Relationship Banking: The Art of Turning Customers into Clients, "Journal of Retail Banking" 1982 (June).
  • Coviello N.E., Brodie R.J., Murano J., Understanding Contemporary Marketing: Development of Classification Scheme, "Journal of Marketing Management" 1997, t. 9, nr 4;
  • Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999, s. 12.
  • Grönroos Ch., An Applied Service Marketing Theory, "European Journal of Marketing" 1982, nr 16.
  • Grönroos Ch., From Marketing Mix to Relationship Marketing: Towards a Paradigm Shift in Marketing, "Management Decision" 1994, t. 32, nr 2, s. 5.
  • Grönroos Ch., Gummesson E., Service Marketing: A Nordic School Perspective, Stockholm University, Stockholm 1985.
  • Grönroos Ch., Internal Marketing: An Integral Part of Marketing Theory [w:] Marketing of Services, red. J.H. Donelly, W.R. George, American Marketing Association, Chicago 1981;
  • Grönroos Ch., Service Management and Marketing. Managing the Moments of Truth in Service Competition, Free Press, Lexington 1990, s. 138.
  • Gummesson E., Marketing Orientation Revised. The Crucial Role of the Part - Time Marketer, "European Journal of Marketing" 1991, nr 2, s. 95.
  • Gummesson E., Relationship Marketing in the New Economy, "Journal of Relationship Marketing" 1998, t. 1, nr 1, s. 39.
  • Gummesson E., The New Marketing: Developing Long-term Interactive Relationship, "Long Range Planning" 1987, nr 4,
  • Gummesson E., Total Relationship Marketing: Rethinking Marketing Management from 4P to 30RS, Butterworth-Heinemann, Oxford 1999, s. 24.
  • Iacobucci D., Ostrom A., Commercial and Interpersonal Relationships: Using the Structure of Interpersonal Relationships to Understand Individual-to-Individual, Individual-to-Firm, and Firm-to-Firm Relationships in Commerce, "International Journal of Research in Marketing" 1996, nr 13.
  • Kłeczek R., Dokąd zmierza marketing? [w:] Kontrowersje wokół marketingu w Polsce - tożsamość, etyka, przyszłość, red. L. Garbarski, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 2004.
  • Kowalska-Musiał M., Marketing relacyjny - zmiana paradygmatu czy nowa orientacja rynkowa, "Marketing i Rynek" 2006, nr 3.
  • Levitt T., Marketing Intangible Products and Product Intangibles, "Harvard Business Review" 1981 (May-June).
  • Mattson L.G., An Application of Network Approach to Marketing: Defending and Changing Marketing Position [w:] Changing the Course of Marketing Alternative Paradigms for Widening Marketing Theory, red. N. Dholakia, J. Arndt, JAI Press, Greenwich, CT 1985.
  • McGary E.D., Some Functions of Marketing Reconsidered [w:] Theory of Marketing, red. R. Cox, W. Alderson, 1950.
  • McGary E.D., Some Viewpoints in Marketing, "Journal of Marketing" 1953, nr 17 (3).
  • McGary E.D., The Contractual Function in Marketing, "Journal of Business" 1951, nr 24 (April).
  • McGary E.D., The Propaganda Function in Marketing, "Journal of Marketing" 1958, nr 22 (4).
  • Miles E.R., Snow Ch.C., Causes of Failure in Network Organizations, "California Management Review" 1992, nr 43 (Summer), s. 53-72;
  • Moller K., Relationships and Networks [w:] Marketing Theory: A Student Text, red. M.J. Baker, M. Saren, Sage, 2010.
  • O'Malley L., Tynan C., Relationship Marketing in Consumer Markets: Rhetoric or Reality?, "European Journal of Marketing" 2000, t. 34, nr 7.
  • Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.
  • Ryals L., Payne A., Customer Relationship Management in Financial Services: Towards Information-enabled Relationship Marketing, "Journal of Strategic Marketing" 2001, t. 9 (March).
  • Schmitt B., Customer Experience Management: A Revolutionary Approach to Connecting with Your Customer, John Wiley & Sons, 2003.
  • Snow Ch.C., Miles E.R., Coleman H.J. Jr., Managing 21st Century Network Organizations, "Organizational Dynamics" 1992, nr 20 (Winter), s. 5-19.
  • Światowiec J., Partnerstwo strategiczne a teoria kosztów transakcyjnych, "Marketing i Rynek" 2006, nr 2.
  • The Service Encounter, red. J.A. Czepiel, M.R. Solomon, Lexington Books, Lexington, MA 1985.
  • Walker J.L., Service Encounter Satisfaction: Conceptualized, "Journal of Service Marketing" 1995, t. 9, nr 1.
  • Zeithaml V.A., Berry L.L., Parasuraman A., The Nature and Determinants of Customer Expectations of Service, "Journal of Academy of Marketing Science" 1993, t. 21, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322791

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.