PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 3 | nr 357 | 40--48
Tytuł artykułu

Doskonałość w negocjacjach - kompetencja (nie)pożądana

Warianty tytułu
Excellence in Negotiations - Competence (Un)Desirable
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule autorka skupiła swoje rozważania wokół problemu doskonałości w negocjacjach. Zaprezentowano w nim kilka koncepcji dotyczących pożądanego profilu cech i umiejętności negocjatorów oraz postawiono pytania związane z oczekiwaniem doskonałości przez partnerów pertraktacji. Autorka przeprowadziła również badania empiryczne, które ukazały że doskonałość w negacjach może być postrzegana jako zagrożenie dla planowanego wyniku porozumienia.(abstrakt oryginalny)
EN
In the paper author focused on the field of excellence in negotiations. She presented some conceptions of the desirable profiles of traits and skills of negotiators and raises questions about the expectations for excellence of their partners. She conducted also the empirical study which shows that excellence in negotiation could be perceived as a threat to the intended result of agreement.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
3
Numer
Strony
40--48
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna, Serce i umysł, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1997.
  • Bazerman M.H., Neale M.A., Negocjując racjonalnie, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Libra Pracownia Wydawnicza, Olsztyn 1997.
  • Cenker E. M., Negocjacje, Wydawnictwo WSKiZ, Poznań 2002.
  • Chmiel N., Psychologia pracy i organizacji, GWP, Gdańsk 2003.
  • Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Sorbog, Warszawa 1991.
  • Donaldson M.C., Donaldson M., Negocjacje, Wyd. RM, Warszawa 1999.
  • Doskonałość, edu.gazeta.pl [dostęp: 28.08.2013].
  • Fisher R., Shapiro D., Emocje w negocjacjach, Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza, Warszawa 2009.
  • Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 1994.
  • Januszek H., Krzyminiewska G., Poradnik negocjatora. Jak sprawnie negocjować, OPO, Bydgoszcz 1995.
  • Kałążna-Drewińska U., Negocjacje w biznesie, Kluczowe problemy, Wyd. AE, Wrocław 2006.
  • Kowalczyk E., Proces negocjacji w sprawie pracy. Aspekty psychospołeczne i organizacyjne, Wyd. UEP, Poznań 2011.
  • Kowalczyk E., Psychospołeczne uwarunkowania negocjacji gospodarczych, Wyd. AE, Poznań 2001.
  • Martionovski B., Mao W., Emotion as an argumentation engine: Modeling the role of emotion in negotiation, "Group Decision and Negotiation" 2009, vol. 18.
  • Mastenbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1996.
  • Oppenheim A.N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Wydawnictwo Zysk i s-ka, Poznań 2004.
  • Słownik języka polskiego, PWN, sjp.pwn.pl [dostęp: 28.08.2013].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322865

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.