PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 35 | 129--137
Tytuł artykułu

Bariery instytucjonalne jako źródło szans rozwoju dla sektora mikroprzedsiębiorstw na przykładzie branży sportowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Institutional Barriers as a Source of Development Opportunities for the Sector of Microenterprises on the Example of Sport Branch
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niedoskonałość i niedostosowanie funkcjonującego systemu do wymogów gospodarki rynkowej może być źródłem licznych barier, spowalniających rozwój przedsiębiorstw. Celem artykułu jest zaprezentowanie przykładu branży, dla której brak elastyczności tradycyjnych struktur instytucjonalnych staje się punktem wyjścia dla rozwoju. W artykule przedstawiono wyniki badań prowadzonych w ramach szeroko zakrojonego projektu badawczego, poświęconego uwarunkowaniom branży sportowej. Implikacje praktyczne i społeczne wyrażają się przez możliwość przedstawienia branży jako potencjalnego pola do działania dla przedsiębiorców. W pracy wykorzystano metodologię badań jakościowych. Artykuł badawczy. (abstrakt oryginalny)
EN
Deficiency and maladjustment of the functioning system to the requirements of the market economy may be a source of numerous barriers slowing down enterprise development. An aim of the article is to present the example of the branch for which lack of flexibility of the traditional institutional structures becomes a base for development. In her article, the author presented findings of the surveys conducted within the framework of extensive research project devoted to determinants of the sport branch. Practical and social implications are expressed by the possibility to present the branch as a potential field for activities for entrepreneurs. In her work, the author used the methodology of qualitative research. The article is of the research nature. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
129--137
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Babczuk A. (red.) (2013), Finansowanie sportu przez samorząd terytorialny, C.H. BECK, Warszawa.
  • Ball S. (2005), The Importance of Entrepreneurship to Hospitality, Leisure, Sport and Tourism, "Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Network", 1, 1-14.
  • Berrett T., Burton T., Slack T. (1993), Quality products, quality service: Factors leading to entrepreneurial success in the sport and leisure industry. Leisure Studies, 12(2), 93-106.
  • CBOS (2012), Komunikat z badań BS/110/2912. Polacy o swoim zdrowiu oraz prozdrowotnych zachowaniach i aktywnościach, CBOS, Warszawa.
  • Da Costa L.P., Miragaya A. (2002), Worldwide experiences and Trends in Sport for All, Meyer & Meyer Verlag.
  • Denzin N.K., Lincoln Y.S. (2010), Metody Badań Jakościowych. Tom 1., PWN, Warszawa.
  • Gartner W. B. (1990), What are we talking about when we talk about entrepreneurship? Journal of Business Venturing, 5, 15-28.
  • Gelderen M., Masurel E. (red) (2012), Entrepreneurship in Context, Routledge.
  • Glinka B. (2008), Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce, PWE, Warszawa.
  • Goldsby M., Kuratko D., Bishop J. (2005), Entrepreneurship and Fitness: An Examination of Rigourous Exercise and Goal Attainment Among Small Business Owners, "Journal of Small Business Management", 43(1), 78-92.
  • Gulan U. (2012), Uwarunkowania tworzenia profesji menedżerów sportowych w Polsce. Praca doktorska, Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski, Warszawa.
  • GUS (2013), Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 roku, Warszawa.
  • GUS (2014), Kultura fizyczna w Polsce w latach 2011-2012, Warszawa.
  • Hoye R., Smith A., Nicholson M., Steward B., Westerbeek H. (2008), Sport management. Butterworth- Heonemann.
  • Pitts J.B., Fielding L.F., Miller L.K. (1994), Industry Segmentation Theory and the Sport Industry: Developing a Sport Industry Segmentation Model, "Sport Marketing Quarterly" 3, 1, 15-24.
  • Komisja Europejska (2011), Rozwijanie europejskiego wymiaru sportu. Komunikat Komisji do PE, Rady, EKESiKR, Bruksela.
  • Kostera M. (2003), Antropologia organizacji: metodologia badań terenowych, PWN, Warszawa.
  • Kuratko D.F. (2009), Entrepreneurship: Theory, Process, and Practice, 8th ed., Thomson/South- Western, Mason.
  • Mason D. (1999), What is the Sports Product and Who Buys it? The Marketing of Professional Sports Leagues, "European Journal of Marketing", 33(3/4), 402-418.
  • Meek A. (1997), An Estimate of the Size and Supported Economic Activity of the Sports Industry in the United States, "Sport Marketing Quarterly", 6,15-21.
  • Mitchell R.K., Agle B.R., Wood D.J. (1997), Toward a Theory of a Stakeholder Identyfication and Salience: Defining the Principle of Who and What Really Counts, "Academy of Management Review", 22, 853-886.
  • Parks J.B., Quarterman J., Thibault L., (2007), Contemporary Sport Management (3rd ed.), Human Kinetics.
  • Pitts B.G., Fielding L.F., Miller L.K. (1994), Industry Segmentation Theory and Sport Industry: Development a Sport Industry Segment Model, "Sport Marketing Quarterly", 3,15-24.
  • Ratten V. (2011), Sport-based Entrepreneurship: Towards a New Theory of Entrepreneurship and Sport Management, "International Entrepreneurship and Management Journal", 7(1), 57-69.
  • Ryba B. (2004), Sprawność zarządcza w systemie polskiego sportu, "Sport Wyczynowy", 7-8, 89-95.
  • Shane S., Venkataraman S. (2000), The Promise of Entrepreneurship as a Field of Research, "Academy of Management Review", 25(1), 217-226.
  • Schwarz E., Hunter J. (2008), Advanced theory and practice in sport marketing, Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Skinner J., Edwards A. (2009), Qualitative research in sports management, Elsevier, Oxford.
  • Tarnawa A., Zadura-Lichota P. (red.) (2013), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2011-2012, PARP, Warszawa.
  • Westerbeek H., Smith A. (2003), Sport Business in the Global Marketplace, Hampshire, Palgrave, Macmillan, NY.
  • Zimbalist A. (2003), Sport as business, Oxford Review of Economic Policy, 19(4), 503-511.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322975

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.