PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 75 | 43--52
Tytuł artykułu

On Social Innovation - a Desciption of the Phenomenon

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Kilka słów o innowacjach społecznych. Próba przybliżenia tematu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Niniejszy artykuł stanowi omówienie przeglądu literatury dotyczącej zagadnienia innowacji, a w szczególności innowacji społecznych. Celem opracowania jest zwrócenie uwagi na innowacje społeczne, które w ostatnim czasie stały się nieodzownym elementem życia społecznego. W artykule omówione są definicje innowacji, przedstawiono proces innowacji w ujęciu ekonomicznym oraz na gruncie socjologii, opisano również rodzaje innowacji. Następnie rozważania skupiły się na innowacjach społecznych, dokonano analizy, czym są innowacje społeczne oraz jaka jest ich istota.(abstrakt oryginalny)
EN
The article constitutes a description of literature survey concerning innovation, in particular the social innovations. The aim of the analysis is to pay attention to the phenomenon of social innovation, as it has recently become an indispensable element of social life. The article contains definitions of innovations, a presentation of innovations in both economic and sociological context, as well as a description of innovation types. Next, the social innovation is elaborated on, the analysis of what social innovation is, as well as the essence of the innovation is presented.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
43--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Silesian University of Technology, Poland
Bibliografia
  • 1. Baruk J.: Wiedza w procesach tworzenia innowacji. "Organizacja i Kierowanie", nr 4 (147), 2011.
  • 2. Białoń L. (red.): Zarządzanie działalnością innowacyjną. Wydawnictwo Placet, Warszawa 2010.
  • 3. Caulier-Grice J., Davies A., Partick R., Norman W.: Defining social innovation, Part 1. 2012, http://siresearch.eu/sites/default/files/1.1%20Part%201%20- %20defining%20social%20innovation_0.pdf (dostęp: 14.07.2014 r.).
  • 4. Dolińska M.: Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
  • 5. Drucker P.: Innowacja i przedsiębiorczość: praktyka i zasady. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1992.
  • 6. Duraj J., Papiernik-Wojdera M.: Przedsiębiorczość i innowacyjność. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010.
  • 7. European Commission: Guide to social innovation. Brussels 2013, http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/presenta/social_innovation/social_i nnovation_2013.pdf (dostęp: 14.07.2014 r).
  • 8. NCBiR: Program innowacje społeczne. Warszawa 2012, http://www.ncbir.pl/gfx/ncbir/userfiles/_public/programy_krajowe/innowacje_spoleczne/ opis_programu_is_1.pdf (dostęp: 14.07.2014 r.).
  • 9. Nowakowska A.: Region innowacyjny - procesy innowacji i polityka innowacyjna w rozwoju regionalnym, [w:] Nowakowska A., Przygodzki Z., Sokołowicz M.: Region w gospodarce opartej na wiedzy. Kapitał ludzki - innowacje - korporacje transnarodowe. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2011.
  • 10. OCDE: Fostering innovation to address social challenges. Paris 2011, http://www.oecd.org/science/inno/47861327.pdf (dostęp: 14.07.2014 r.).
  • 11. OCDE: Oslo Manual. The measurement of scientific and technological activities. Paris, 2005.
  • 12. Olejniczuk-Merta A.: Innowacje społeczne. "Konsumpcja i rozwój", nr 1, 2013.
  • 13. Panek-Owsiańska M.: Innowacje społeczne, [w:] Ćwik N. (red.): Wspólna odpowiedzialność. Rola innowacji. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2013. http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/FOB%20Wspolna%20Odpowiedzialnosc_Rol a%20innowacji.pdf (dostęp: 14.07.2014 r.)
  • 14. Porter M.: The competitive advantage of nations. The Macmillan Press Ltd., London 1990.
  • 15. Schumeter J.: Teoria rozwoju gospodarczego. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1960.
  • 16. Szczepański J.: Elementarne pojęcia socjologii. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1965.
  • 17. Sztompka P.: Socjologia. Analiza społeczeństwa. Wydawnictwo Znak, Warszawa 2009.
  • 18. Weryński P. (red.): Matryca potrzeb marketingowych w sektorze MMŚP. Testowanie i upowszechnienie narzędzia. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013.
  • 19. Westley F.: The social innovation dynamic. Social Innowation Generation, University of Waterloo 2008, http://sig.uwaterloo.ca/sites/default/files/documents/TheSocialInnovationDynamic_001.p df (dostęp: 14.07.2014 r.).
  • 20. http://crises.uqam.ca/ (dostęp: 15.07.2014 r.).
  • 21. https://www.zsi.at/ (dostęp: 15.07.2014 r.).
  • 22. http://www.whitehouse.gov/administration/eop/sicp (dostęp: 15.07.2014 r.).
  • 23. http://www.nationalservice.gov/programs/social-innovation-fund (dostęp: 15.07.2014 r.).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171323481

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.