PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 1, cz. 3 | 107--121
Tytuł artykułu

Marketing społecznie zaangażowany - analiza krytyczna

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cause-related Marketing - Critical Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł podejmuje tematykę marketingu społecznie zaangażowanego. Definiuje go i umiejscawia na tle szerszej strategii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Podnosi także zagadnienie wątpliwości odnoszących się do rzeczywistej skuteczności marketingu społecznie zaangażowanego i jego etyczności. Celem artykułu jest dokonanie analizy krytycznej marketingu społecznie zaangażowanego na płaszczyźnie praktycznej i etycznej. Autorka w artykule weryfikuje czy w istocie CRM jest źródłem cenionej w praktyce biznesowej sytuacji "wszyscy wygrywają". Tekst ukazuje CRM jako kompromis pomiędzy etyką a pragmatyką rynkową. (abstrakt oryginalny)
EN
The topic of the article is cause-related marketing. The article defines it and presents its place in broader perspective of corporate social responsibility. It also raises an issue of actual effectiveness of cause-related marketing and its uncertain ethics. The aim of this paper is critical analysis of cause-related marketing in regard to its efficacy and ethics. The author verifies if CRM really causes win-win situations, that are so valued in business. The paper depicts CRM as a compromise between ethics and business practicality. (original abstract)
Rocznik
Strony
107--121
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Berglind M., Nakata C. (2005), Cause-related marketing: More buck than bang?, "Business Horizons" nr 48.
  • Dąbrowski T. (2011), Cause-related marketing w kreowaniu i komunikowaniu polityki społecznej odpowiedzialności biznesu, "Marketing i Rynek" nr 3.
  • Filek J. (2007), Czy reklamie społecznej wszystko wolno?, w: Granice i zastosowania reklamy społecznej, Keler K., Nóżka M.,(red.) Zeszyty Pracy Socjalnej (13), Instytut Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Gasparski W. (2001), Kodeks etyczny jako narzędzie w procesie budowania i utrwalania reputacji firmy, Centrum Etyki Biznesu Instytutu Filozofii i Socjologii PAN oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie.
  • Hajdas M. (2008) Bank zaangażowany, "Gazeta Bankowa" nr 37.
  • Hoeffler S., Keller K. (2002), Building Brand Equity Through Corporate Societal Marketing, "Journal of Public Policy & Marketing", nr 21(1).
  • Keller K., Aaker D. (1998), The Impact of Corporate Marketing on a Company's Brand Extensions, "Corporate Reputation Review" nr 1/4.
  • Kozłowski W., (2008), Cause-related markting w badaniach naukowych i praktyce biznesowej, "Marketing i Rynek" nr 6.
  • Kwarciński T. (2012), Rynek jako "narzędzie" pomocy potrzebującym. Etyczne aspekty marketingu społecznie zaangażowanego, "Prakseologia" nr 153.
  • Lafferty B., Goldsmith R. (2005), Cause-brand alliances: does the cause help the brand or does the brand help the cause?, "Journal of Business Research" nr 58.
  • http://www.odpowiedzialnafirma.pl/o-csr/iso-26000, dostęp dnia 24.11.2009.
  • Rojek-Nowosielska M. (2002), Nie tylko zysk, "Personel i Zarządzanie" nr 24.
  • Rok B. (2012), Podstawy odpowiedzialnej konkurencji, w: Biznes, etyka, odpowiedzialność. Podręcznik akademicki, Gasparski W. (red.), PWN, Warszawa.
  • van de Brink D., Odekerken-Schröder G., Pauwels P. (2006), The effect of strategic and tactical cause-related marketing on consumers' brand loyalty, "Journal of Consumer Marketing" nr 23/1.
  • http://www.wosp.org.pl, dostęp dnia 12.03.2013.
  • Žižek S., First as Tragedy, Then as Farce, wykład w Royal Society for the encouragement of Arts, Manufactures and Commerce, 24.11.2009 http://www.thersa.org/__data/assets/pdf_file/0005/558941/RSA-Lecture-Slovoj-Zizek-transcript.pdf , dostęp dnia 18.01.2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171323675

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.