PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 5 (CD) | 303--311
Tytuł artykułu

Wartość dla klienta a zorientowany rynkowo proces logistyczny

Warianty tytułu
Value for Customer and Market - Oriented Logistic Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zagadnienia opisywane w artykule ogniskują się wokół pojęć dotyczących istoty wartości, wartości dla klienta oraz procesu logistycznego. Wyeksponowano zwłaszcza problematykę wartości i proces jej tworzenia w odniesieniu do klienta ze wskazaniem na relacje z obszarem logistycznym. W odniesieniu do logistyki analiza wartości pozwala porządkować przepływ dóbr w przedsiębiorstwach i między nimi przez eliminację działań niepotrzebnych, uproszczenie zbyt złożonych rozwiązań oraz niewłaściwie realizowanych procesów. (abstrakt oryginalny)
EN
In the paper values for customer and logistic process are considered. Analysis of value in relation to logistics allows organizing flow of goods in companies and between them through elimination of unnecessary actions, simplification of too many complex solutions and improperly realized processes. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
303--311
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • [1] ANDERSON J.C., KUMAR N., NARUS J.A., Sprzedawcy wartości, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
  • [2] BRILLMAN J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • [3] CHRISTOPHER M., Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 1998.
  • [4] CHRISTOPHER M., PECK H., Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa 2005.
  • [5] CHRISTOPHER M., Zarządzanie łańcuchem dostaw, Polskie Towarzystwo Logistyczne, Logistics'98, Poznań 1998.
  • [6] CIESIELSKI M., Logistyka w biznesie, PWE, Warszawa 2006.
  • [7] DOBIEGAŁA-KORONA B., Wyzwania w budowie wartości klienta, "Handel Wewnętrzny", tom I, wrzesień-październik 2012.
  • [8] DOBIEGAŁA-KORONA B., Zaufanie klienta, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie", Nr 2/2007.
  • [9] GONCIARSKI W., ZASKÓRSKI P. (red.), Wybrane koncepcje i metody zarządzania początku XXI wieku, WAT, Warszawa 2009.
  • [10] GRUDZEWSKI W.M., HEJDUK I.K., W poszukiwaniu nowych paradygmatów zarządzania, SGH, Warszawa 2008.
  • [11] JAWORSKI J., RYTLEWSKI M., Funkcjonowanie systemów logistycznych, Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, Tom 2, Wyd. Wyższa Szkoła Ban-kowa w Gdańsku, Wydanie I, Warszawa 2008.
  • [12] KOŹMIŃSKI A., PIOTROWSKI W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 1997.
  • [13] KRAWCZYK S., Logistyka w zarządzaniu marketingiem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1999.
  • [14] KRZYŻANOWSKI L., O podstawach kierowania organizacjami inaczej: paradygmaty, modele, metafory, filozofia, metodologia, dylematy, trendy, Wyd. 3, PWN, Warszawa 1999.
  • [15] MANGANELLI R., KLEIN M., Reengineering. Metoda usprawniania organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  • [16] MAZUREK-ŁOPACIŃSKA K., STYŚ A. (red. nauk.), Marketing - Przełom wieków. Paradygmaty. Zastosowania, Materiały Kongresu Marketingu, Jelenia Góra, Prace Naukowe Nr 852, t.1, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2000.
  • [17] MISZTAL M., Problematyka wartości w socjologii, PWN, Warszawa 1980.
  • [18] MRUK H., Marketing-zagadnienia współczesne, Wyd. Forum Naukowe, Poznań 2008.
  • [19] OWCZARSKI S., Tendencje rozwojowe logistyki, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź 2006.
  • [20] SIKORSKI Cz., Kultura organizacyjna, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2006.
  • [21] SZYMURA-TYC M., Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2005.
  • [22] WITEK J. (red.), Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, nr 52, Bydgoszcz 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324027

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.