PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4 | 76--86
Tytuł artykułu

Ocena jakości usług w transporcie zbiorowym na przykładzie Białostockiej Komunikacji Miejskiej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Assessment of Quality of Service in Public Transport on the Example of the Białystok Public Transport
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Potrzeba podróżowania była obecna w życiu ludzi od samego początku istnienia cywilizacji. Ze względu na uciążliwość podróżowania pieszo, szukano rozwiązań umożliwiających podróże grupowe. Wynalezienie maszyny parowej, a także silnika spalinowego było kołem napędowym rozwoju przemysłu samochodowego. Potrzeba transportu zbiorowego została dostrzeżona, nie tylko w skali międzynarodowej i krajowej, ale także w skali regionu i miasta. To właśnie powstawanie miast i ich dynamiczne przeistaczanie się w rozległe aglomeracje z mocno rozbudowanym przedmieściem, wymusiło szukanie najlepszych rozwiązań transportu zbiorowego ludzi. Popyt na usługi komunikacji miejskiej jest zdecydowanie uwarunkowany atrakcyjnością oferty i nie odnosi się tylko i wyłącznie do usługi przewozowej, ale także do wielu aspektów towarzyszących wykonywanej usłudze. Dlatego przedsiębiorstwa przewozowe powinny systematycznie przeprowadzać badania satysfakcji swoich klientów, których wyniki pozwolą na stworzenie optymalnej oferty. (fragment tekstu)
EN
In modern world the quality of services is a major determinant of competitiveness. The quality of public transport affects the demand for services and the number of customers. The concept of quality is a complex concept, encompassing all components of both services as well as the entire management process. In order to assess the quality of services, companies should carry out relevant studies. The aim of this study was to assess the satisfaction of passengers using the services of the Białystok Public Transport. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
76--86
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Jackiewicz J., Czech P., Barcik J., 2010. Standardy jakości usług w komunikacji miejskiej. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej.
  • Jonkis A., 2010. Kształtowanie zachowań komunikacyjnych na potrzeby logistyki miasta. Logistyka 5.
  • Rudnicki A., 1999. Jakość komunikacji miejskiej. Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji, Kraków.
  • Szołtysek J., 2008. Logistyczne aspekty zarządzania przepływami osób i ładunków w miastach. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
  • Szołtysek J., 2007. Podstawy logistyki miejskiej. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
  • Systemy miejskiego transportu zbiorowego w Polsce Wschodniej, Badanie sytuacji wyjściowej dla projektów realizowanych w ramach Działania III.1 Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej, 2010. Warszawa.
  • Wawak T., 1989. Makroekonomiczne problemy jakości produktów przemysłowych w Polsce. Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
  • Wyszomirski O., 2008. Transport miejski. Ekonomika i organizacja. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Zarządzanie Satysfakcją Klienta. Europejski poradnik praktyka, 2008. Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324523

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.