PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych : podstawy teoretyczno-metodyczne, kierunki badań | 37--53
Tytuł artykułu

Podstawy rozwoju marketingu zorientowanego na klienta

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rola klienta w strategiach marketingowych przedsiębiorstw podlega nieustannym zmianom, gdyż zmienia się sam konsument oraz warunki, w jakich funkcjonują firmy. Zestawione w tablicy 1 fazy rozwoju społeczeństwa konsumpcyjnego zostały wyodrębnione według sytuacji konsumentów na rynku pracy oraz dominującego systemu wartości, zwłaszcza niematerialnych wartości konsumpcyjnych. Duże znaczenie w latach 1950-1960 przynależności konsumentów do klas i grup społecznych, jak również istotna rola organizacji rodzinnej określały w istotny sposób układ wartości niematerialnych dominujących w konsumpcji. Były one bardzo klarowne, gdyż wyrażały się w dążeniu do dobrobytu, do wzbogacania się i stanowiły motor aktywności rynkowej przedsiębiorstw. Wzrost znaczenia wartości indywidualizmu w latach 1970-1980 postawił dodatkowe wyzwanie przed przedsiębiorstwami, zmuszając je do hipersegmentacji i sztucznego różnicowania podaży. Spełnianie oczekiwań klientów stawało się więc coraz trudniejsze, przyczyniając się do zasadniczego zwrotu w realizowaniu orientacji na nabywcę. Wyrazem tego jest rozwój strategii segmentacyjnych i badań jakościowych służących wnikliwemu rozpoznawaniu potrzeb i motywacji konsumentów. W drugim tysiącleciu przewiduje się szeroki rozwój modelu indywidualnego przedsiębiorcy będącego odpowiedzią na mocno wyrażone wartości autonomii i niezależności. Model konsumenta-przedsiębiorcy pozwoli na łączenie rozwoju osobistego z realizacją potrzeb zawodowych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • O. Badot, B. Cova: Communauté et consommation: prospective pour un "marketing tribal". "Revue Française du Marketing" 1995
  • J. Antoine, M.T. Antoine-Paille: Un consommateur stable et changeant. "Revue Franęaise du Marketing' 1997
  • P. Hetzel: Le role de la mode et du design dans la société de consommation postmoderne: quels enjeux pour les enterprises. "Revue Française du Marketing" 1995, nr 151
  • R.Y. Dartnon: La vente: quelques grandes tendances actuelles. "Revue Française du Marketing" 1997, nr 164
  • D. Castenow: Nowy marketing w praktyce. PWE, Warszawa 1996
  • E.K. Geffroy: Clienting, jedyne co przeszkadza to klient. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1996
  • F. Salerno: Innovation, Marketing and Strategie. "Revue Francaise du Marketing" 1997, nr 164
  • Ph. Kotler, D. Dubois: Le marketing direct interactif; marketing du 21éme siècle. "Revue Française du Marketing" 1997 nr 164
  • S. Rapp, T. Collins: La metamorphose du Marketing. Publi Union, Paris 1994
  • J. Horovitz, M. Jurgens: La satisfaction totale du client. Inter Editions, Paris 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324643

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.