PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 14 | 61--70
Tytuł artykułu

The Potential of Crowdfunding Initiatives in the Creative Sector

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Potencjał finansowania społecznościowego w sektorze kreatywnym
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The recent shift towards a polycentric perception of business making makes it possible to involve external stakeholders in financing any pioneering undertaking. This is a starting point for looking at the idea of crowdfunding as an innovative financing model which can be also adopted in the creative sector. Managers as well as artists, now both perceived as entrepreneurs in the creative sector, take advantage of crowdfunding as it augments the range of possibilities to raise capital. The paper explores the potential of crowdfunding as a way to support projects in the creative sector based on the example of Mega Total Polish crowdfunding platform. (original abstract)
Policentryczne postrzeganie biznesu jest tendencją stwarzającą możliwość włączania zewnętrznych aktorów do procesu finansowania w zasadzie każdego pionierskiego pomysłu. Jest to punkt wyjścia do spojrzenia na ideę finansowania społecznościowego jako na innowacyjny model finansowania, który można zastosować również w projektach sektora kreatywnego. Menedżerowie, jak i artyści, którzy obecnie coraz częściej przyjmują rolę przedsiębiorców w sektorze kreatywnym, mogą czerpać korzyści z finansowania społecznościowego, ponieważ otwiera przed nimi szersze spektrum możliwości docierania do kapitału. Artykuł analizuje potencjał finansowania społecznościowego jako sposobu na wspieranie projektów w sektorze kreatywnym w oparciu o przykład polskiej platformy finansowania społecznościowego MegaTotal. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
61--70
Opis fizyczny
Twórcy
  • Tischner European University in Cracow, Poland
Bibliografia
  • Belleflamme P. et al., Crowdfunding: Tapping the Right Crowd. "Journal of Business Venturing", Forthcoming CORE Discussion Paper 2011/32, Retrieved March 20, 2014, from http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1578175.
  • Brabham D.C., Crowdsourcing, Cambridge, MIT Press Essential Knowledge, 2013.
  • Bradford C.S., Crowdfunding and the Federal Securities Laws, in: "Columbia Business Law Review", 2012(1), p. 1-150.
  • Chesbrough H., Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Boston, Harvard Business School Press, 2003.
  • Crowdfunding in a Canadian Context, Exploring the Potential of Crowdfunding in the Creative Content Industries, Canada Media Fund, 2012, Retrieved March 20, 2014 from http://www.cmf-fmc.ca/documents/files/about/publications/CMF-Crowdfunding-Study.pdf.
  • Creative Enterprise Fund, Australia, Retrieved March 19, 2014, from http://www.creativeenterprise.com.au/cea/articles/cea-to-launch-creative-enterprise-fund.
  • Creative Enterprise Fund, Scotland, Retrieved March 19, 2014, from http://www.creativescotland.com/news/creative-enterprise-fund-for-young-entrepreneurs-25102011.
  • The Entrepreneurial Dimension of the Cultural and Creative Industries, Utrecht, Hogeschool vor de Kunsten, 2010.
  • Estellés-Arolas E., González-Ladrón-de-Guevara F., Towards an Integrated Crowdsourcing Definition. "Journal of Information Science", 38 (2), 2012, p. 189-200.
  • Gałuszka P., Bystrov V., Platforma finansowania społecznościowego jako nowy typ przedsiębiorstwa na rynku kultury. "Studia i Prace. Kolegium Zarządzania i Finansów", Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Zeszyt Naukowy nr 125, 2013, p. 145-162.
  • Gałuszka P., Bystrov V., Development of Crowdfunding in Poland from the Perspectives of Law and Economics, in: Bełdowski J., Metelska-Szaniawska K., Visscher L. (Eds.), Third Polish Yearbook of Law and Economics, Warszawa, C.H. BECK, 2013, p. 145-166.
  • Griffin Z.J., Crowdfunding: Fleecing the American Masses. "Case Western Reserve Journal of Law, Technology & the Internet", Forthcoming, 2012, Retrieved March 20, 2014, from http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2030001.
  • Hemer J., A Snapshot on Crowdfunding, Working Papers Firms and Region, R2/2011, Frauhofer ISI, 2011.
  • Henry C., Entrepreneurship in the Creative Industries. An International Perspective. Glos, Massachusetts, Edward Elgar Publishing Limited, 2007.
  • Ilczuk D., Ekonomika kultury, Warszawa, PWN, 2012.
  • Kappel T., Ex Ante Crowdfunding and the Recording Industry: A Model for the U.S.. "Loyola of Los Angeles Entertainment Law Review", 29, 2009, p. 375-385.
  • Mollick E., The Dynamics of Crowdfunding: An Exploratory Study. "Journal of Business Venturing", 29, 2014, p. 1-16.
  • Ordanini A. et al., Crowd-funding: Transforming Customers Into Investors Through Innovative Service Platforms. "Journal of Service Management", 22(4), 2011, p. 443-470.
  • Padgett B., Rolston C.P., A Case Study in the Ethics of Crowd Funding: Amanda Palmer and the Grand Theft Orchestra, 2013, Retrieved March 20, 2014, from http://www.acme-fbd.org/Proceedings/ACME_2013_Proceedings.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324969

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.