PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania | 283--293
Tytuł artykułu

Czarny PR i antystrony jako zjawisko społeczne

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Według większości definicji, public relations to sztuka tworzenia wizerunku firmy, osoby, instytucji. W realiach współczesnego rynku, wizerunek, dobra opinia o firmie, to jak jest postrzegana przez elementy tworzące jej otoczenie zewnętrzne w sposób oczywisty przekłada się na efekty ekonomiczne. Istota działań public relations polega na komunikowaniu się z grupami otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego, przy czym w tym drugim szczególne znaczenie mają kontakty z mediami jako czynnikiem opiniotwórczym, za pomocą którego można skuteczniej do nich dotrzeć. W ramach komunikowania powinny być przekazywane rzetelne i wiarygodne informacje o firmie, jej produktach, które mogą zainteresować otoczenie. Jest to podstawa działań PR, wyrażona przez założyciela PR Ivy Ledbetter Lee, który w "Deklaracji zasad" napisał, że ma zamiar "[...] krótko i otwarcie, szybko i dokładnie informować prasę i społeczeństwo o faktach, które mają dla niej wartość i którymi są zainteresowani"3. Takie działania owocują pozytywnym wizerunkiem firmy, postrzeganiem jej jako podmiotu wiarygodnego i godnego zaufania, któremu w różny sposób warto udzielić poparcia. Komunikowanie podejmowane przez służby PR liczy się z reakcją otoczenia, stąd ma charakter dwustronny. Etyczny PR to nie tylko działanie na rzecz swojej instytucji, to także rodzaj służby społecznej, związanej ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.(fragment tekstu)
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • K. Wójcik: Public Relations od A do Z. T. I. Warszawa 1998, s. 138
  • A. Mielniczuk, R. Langen: Reputacja firmy - nowe wyzwanie managera, http://www.proto.pl/arty kuly/info?itemId=26199
  • A. Rybak: Wybielamy, przyczerniamy. "Polityka" z 18.04.2004 r.
  • P. Czarnowski: Refleksje o polskiej branży public relations. "Gazeta Wyborcza" z 24.05.2004 r.
  • H. Kowalik: Czarno to wygląda. "Przegląd" z 11.10.2004 r
  • J. Olędzki: Czarne sztuczki, czarny PR. III Kongres PR. Rzeszów, kwiecień 2004, www.id.uw.edu.pl
  • E. Hope: Etyczne aspekty czarnego Public Relations, www.internetpr.pl
  • W. Szalkiewicz: Dlaczego nie istnieje "czarny PR", http://www.epr.pl/czytelniatrzy.php?id=158&itemcat=l
  • G.S. Jowett, V. O'Donnell: Propaganda and Persuasion. Beverly Hills 1986, s, 16.
  • B. Dobek- -Ostrowska: Teoria i praktyka propagandy. Wroclaw 1999, s, 8
  • L. Fraser: Propaganda. London 1957, s. 1
  • Z. Kubańska: Mass media a propaganda. "Wychowawca" 2002, nr 7, s. 22
  • K. Thiele-Dolmnan: Psychologia plotki. Warszawa 1980
  • W, Czuchnowski: Zaraza czarnego PR. "Gazeta Wyborcza" z dnia 17.10,2004
  • P. Kobus: Antystrony czyli nieco inaczej o marketingowej wartości Internetu. "Marketing przy kawie", www.marketing-news.pl
  • R.S. Levick: Wirtualny wszechobecny wróg. Jak bronić klientów przed atakiem internetowego bloga?
  • A- Filas: Wirtualna zemsta. "Wprost" z 23.07.2000 r
  • P. Sztompka: Socjologia Analiza społeczeństwa. Wyd. Znak, Kraków 2000, s. 187
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325303

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.