PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania | 295--298
Tytuł artykułu

Kryzys w public relations

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozważania na temat praktyki i teorii kryzysów należałoby rozpocząć od właściwej definicji sytuacji kryzysowej, jednak jej teoretycznych definicji jest tyle, że należałoby napisać co najmniej jedno opracowanie na temat samej metodologii ich tworzenia. Praktyka działań kryzysowego public relations w Polsce jest bardzo rozległa i nie powinniśmy używać pojęcia "PR kryzysowy", ponieważ wielu menedżerom oraz właścicielom firm kojarzy się on jednoznacznie z sytuacją, z której nie ma już wyjścia. Właściwsze w początkowej rozmowie z biznesem jest pojęcie pierwszy raz zaproponowane przez W.H. Chase w 1977 r. "zarządzanie sytuacją problemową" (issue management). Takie działania nie były odpowiedzią na wewnętrzną potrzebę rozwiązywania problemów społecznych przez biznes, ale raczej chęcią wyciągnięcia firm z tarapatów, w które wpadły nieprzestrzegając etycznych zachowań. R.L. Heath i K.R, Cou- sino proponują interpretację zarządzania sytuacjami problemowymi jako drogę dojścia do stworzenia strategii społecznej odpowiedzialności firmy. Public relations to budowanie relacji ze społeczeństwem, ale przecież wystarczy wspomnieć XIX-wieczne problemy wielkich firm ze swoimi robotnikami i walkę na łamach prasy. To właśnie wtedy według niektórych powstał współczesny zawód PR-owca. Można z pewnością stwierdzić, że strategie kryzysowe i strategie wychodzenia z sytuacji problemowych są w wielkim stopniu głównym zadaniem public relations. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
Bibliografia
  • ---
  • M. Regester, J. Larkin: Zarządzanie kryzysem. Warszawa 2005, s. 43
  • Rozwadowska: Public relations. Warszawa 2002, s. 22
  • Oliver: Strategia public relations. Warszawa 2005, s. 9-20
  • Ph. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, i kontrola. Warszawa 1994, s. 621
  • T. Smektała: Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw. Wrocław 2001, s. 77-79
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325321

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.