PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania | 327--336
Tytuł artykułu

Rola public relations w niwelowaniu luki kompetencyjnej przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne przedsiębiorstwa coraz częściej skupiają uwagę na budowaniu kluczowych kompetencji, które pozwalają na kreowanie nowego popytu, odpowiadanie na zmieniające się szanse, neutralizowanie zagrożenia, wprowadzanie nowych produktów czy technologii. "Przedsiębiorstwo, które posiada umiejętność konsolidowania i konwersji technologii, umiejętności doświadczenia i wiedzy w konfigurację zasobów, procesów i zdolności, ma sprzyjające warunki do długofalowego rozwoju kluczowych kompetencji"1. Braki kompetencji są jednym z potencjalnych źródeł niepowodzeń przedsiębiorstw, dlatego rozważania nad luką kompetencyjną przedsiębiorstwa w naturalny sposób są związane zarówno z konkurencyjnością przedsiębiorstwa, jak i zarządzaniem zmianami, gdyż dostrzeżenie takiej luki powinno się stać silnym bodźcem do wprowadzenia zmian w przedsiębiorstwie. Ważne staje się znalezienie narzędzi, które pozwalałyby na usprawnienie identyfikowania i niwelowania luki. Opracowanie jest próbą wskazania, w jaki sposób działalność public relations może wspomagać kadrę kierowniczą w podejmowaniu działań zmierzających do zmniejszania czy "zamykania" luki kompetencyjnej.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • M. Bratnicki; Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii. Warszawa 2000, s. 134
  • B. Gulski: Luka kompetencyjne przedsiębiorstwa a zarządzanie konkurencyjnością. W: Procesy restrukturyzacji a konkurencyjność w warunkach globalizacji. Red. R. Borowiecki i A, Jaki. Kraków 2006, s. 22-25
  • L. Rae: Planowanie i projektowanie szkoleń. Warszawa 1999, s. 25
  • Drucker: Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Warszawa 1992, s. 167
  • M.J. Stankiewicz: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Toruń 2005, s. 103
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem w lurbulentnym otoczeniu. Red. R. Krupski. Warszawa 2005, rozdz. 2
  • K. Wójcik: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa 2005, s. 186
  • L. Zbiegień-Maciąg: Nowe modele kultury organizacyjnej w kontekście wyzwań XXI wieku. W: Kapitał ludzki w dobie integracji i globalizacji. Red. B. Kożusznik. Katowice 2005, s. 23
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325335

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.