PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania | 419--431
Tytuł artykułu

Marketing zaangażowany społecznie w działalności współczesnych przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Do praktyki zarządzania przedsiębiorstwem przenika coraz więcej działań z zakresu marketingu społecznego. W obszarze zainteresowania dzisiejszego przedsiębiorstwa jest już nie tylko zysk, lecz również społeczny wymiar jego działalności. Powodem jest nie tylko wewnętrzna potrzeba właścicieli, lecz problem z wyróżnieniem się marek w percepcji konsumentów. Coraz mniejsze znaczenie mają rzeczywiste parametry produktu, a coraz większe emocje związane z marką i wizerunkiem. Jednym ze sposobów rozwiązania tego problemu jest wykorzystanie marketingu zaangażowanego społecznie. Celem niniejszego opracowania jest prezentacja tego pojęcia i kategorii z nim związanych wraz z typami działań i formami zaangażowania. Przykładem skutecznego zastosowania tej techniki będzie firma Avon, która jest znana w Polsce i na świecie nie tylko ze swoich produktów, lecz również m.in. z aktywnej działalności na rzecz walki z rakiem piersi. Zaprezentowano wybrane działania tej kampanii i ocenę ich rezultatów. (fragment tekstu)
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • A. Sargeant: Marketing w organizacjach non-profit. Kraków 2004, s. 348
  • M. Bogunia-Borowska: Koncepcja marketingu społecznego. "Marketing i Rynek" 2001, nr 2, s. 11
  • Marketing wartości społecznych. Red. W. Domachowski. Poznań 2003, s. 13-14
  • P. Kotler, N. Roberto, N. Lee: Social Marketing: Improving the Quality of Live. Sage Publications Inc. 2002, s. 148
  • D. Maison, P. Wasilewski: Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków 2002, s. 120
  • B. Rok: Standard społecznej odpowiedzialności SA 8000. Warszawa 2004, s. 1-2
  • P. Prochenko: Marketing społeczny. "Brief' 2003, nr 5
  • M. Bogunia-Borowska: Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej. Kraków 2004, s. 129-130
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325345

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.