PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | Finanse, bankowość i ubezpieczenia wobec wyzwań współczesności. T. 2, Finanse przedsiębiorstw. Finanse publiczne i podatki | 71--79
Tytuł artykułu

Wykorzystanie metod analizy finansowej w planowaniu finansowym w przedsiębiorstwie

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Proces planistyczny jest wypadkową strategicznego myślenia i potrzeby określenia wizji i stanu przedsiębiorstwa w przyszłości. Technicznym odzwierciedleniem tego jest planowanie strategiczne jako proces określania głównych celów organizacji, lokowania kapitału, a następnie postępowania zmierzającego do osiągnięcia tych celów. Planowanie strategiczne polega na wyznaczaniu kierunku działania organizacji gospodarczej, przewidywaniu przyszłości i przygotowywaniu się do niej. Koncentruje się ono na mocnych stronach organizacji i tych jej elementach otoczenia, które są dla niej istotne i mogą kreować szansę sukcesu . Jednym z elementów procesu planistycznego jest planowanie finansowe. Pod tym pojęciem należy rozumieć proces, który można scharakteryzować w kilku fazach realizacyjnych: 1) przygotowanie systemu zestawień finansowych, które będą wykorzystywane do analizy efektywności planów operacyjnych przedsiębiorstwa oraz do oceny kondycji finansowej, 2) określenie zapotrzebowania na źródła finansowania działalności przedsiębiorstwa w oparciu o plany operacyjne przedsiębiorstwa, 3) określenie dostępności źródeł finansowania przedsiębiorstwa z uwzględnieniem źródeł wewnętrznych jak i zewnętrznych, 4) ustanowienie systemu kontroli realizacji planu oraz systemu zarządzania finansami przedsiębiorstwa, 5) rozwinięcie procedur dostosowywania i korygowania planu do zmian w otoczeniu zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym przedsiębiorstwa. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • B. Filipiak-Dylewska, A. Szewczuk: Zarządzanie strategiczne. Narzędzia, scenariusze, procesy. Fundacja Na Rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2000
  • E.F. Brigham, L.C. Gapenski: Intermediate financial management, The Dryden Press, 1996
  • J. Komorowski: Budżetowanie jako metoda zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997
  • J. Komorowski: Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie. ODDK, Gdańsk 2001
  • M. Sierpińska, T. Jachna: Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych. PWN, Warszawa 1999
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325501

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.