PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania | 357--365
Tytuł artykułu

Public relations jako fole badawcze socjologii w świetle teorii ugruntowanej

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Public relations jako proces społeczny i ekonomiczny zdaje się dobrze weryfikować teorie badawcze i metody badań. Celem diagnozy działań PR stosuje się z reguły rożne metody badań zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Badania ilościowe to przede wszystkim różnego rodzaju badania ankietowe i monitoring mediów. Są one popularne ze względu na fakt, że zwykle są tanie i w miarę proste. Badania jakościowe to najczęściej różnego rodzaju wywiady swobodne. Można je stosować w zależności od wymogów metodologicznych badań samodzielnie bądź razem z badaniami ilościowymi. Public relations jako pole badawcze socjologii, a w szczególności socjologii organizacji, jest dlatego istotne, że obejmuje wiele ważnych pojęć badawczych z zakresu socjologii, takich jak: adaptacja-aktor społeczny, działanie społeczne, globalizacja, interakcja społeczna, kapitał kulturowy, kapitał społeczny, norma społeczna, opinia publiczna, pamięć zbiorowa, racjonalność komunikacyjna, status społeczny, teoria konfliktu, umowa społeczna, więź społeczna, jak i innych ludzi. Dekryptaż odpowiedniego zestawu gestów pozwala na wchodzenie w różne role społeczne. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • A. Strauss: Creating sociological awareness. Collective Images and Symbolic Representations. London 1991,s.13
  • A.S. Strauss: Qualitative analysis for social scientists. Cambridge 1987, s. 51
  • Kostera: Antropologia organizacji, Warszawa 2003, s. 27
  • K. Konecki: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 2000, s. 26
  • B. Glaser A.L, Strauss: Discovered of Grounded theory; Strategies for Qulitative Research. Chicago 1967, s. 61
  • K. Wójcik: Public Relations od A do Z. Warszawa 2001, s. 38
  • S. Kszakiewicz: Słownik terminologiczny sztuk pięknych. Warszawa 1969, s. 283
  • W. Śmid: Encyklopedia promocji i reklamy. Kraków 2001, s. 105
  • A. Strauss: Continual Permutations of Action. New York 1993
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325693

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.