PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania | 451--463
Tytuł artykułu

Zapomniane cnoty mecenatu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Mecenat jako protoplasta działań sponsoringowych w public relations Współczesne podmioty gospodarcze w wynika działań na wolnym rynku doszły do przekonania, że konkurencję wyprzedza się wtedy, gdy znajdzie się najlepsze sposoby zaprezentowania się oraz nawiązania kontaktu ze społecznymi kręgami odbiorców. Sukces zdobywają więc te podmioty, które najlepiej opanowały sztukę komunikowania się i prezentacji swego "oblicza" w relacjach z potencjalnymi i realnymi partnerami. Poczynania takie należą dziś w szczególności do zakresu działań public relations. Jedną z wypracowanych technik w przedsięwzięciach public relations jest sponsoring. "Mianem sponsoring określa się działania finansowe i gospodarcze firm na rzecz osób, organizacji lub instytucji, wspierające różne dziedziny życia społecznie akceptowane (np. sport, kulturę, oświatę, lecznictwo, sprawy socjalne, ekologię), niezależne od firmy i niezwiązane bezpośrednio z normalnymi ich interesami. Sponsor uzyskuje w zamian możliwość wykorzystania skojarzeń z działalnością wspieranych podmiotów dla osiągnięcia specyficznych celów marketingowych łub komunikacyjnych"'. O tym, czy należy zastosować tego typu działania będą decydowały różne czynniki. Z pewnością przy formułowaniu odpowiedniej treści public relations należy uwzględnić strategię rozwoju firmy, charakterystykę adresata, a także treść przekazu. Sam PR nie stawia przed sponsorowaniem bezpośredniego celu, jakim jest wzrost obrotów sprzedaży danego artykułu, przeciwnie, większy nacisk kładzie na poprawę znajomości danej organizacji oraz jej oferty, a także na zwiększenie pozytywnych skojarzeń z nią związanych. Dopiero transfer tych wartości - i to nieraz w dłuższej perspektywie - może przynieść wzrost obrotów i powiększenie zysków przedsiębiorstwa. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • K. Wójcik: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa 2005, s. 712-713
  • M. Datko: Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja. Poznań 2003, s. 17
  • K. Kumaniecki: Historia kultury starożytnej Grecji i Rzymu. Warszawa 1988, s. 380-383
  • L. Stecki: Sponsoring. Toruń 1995, s. 19
  • M. Jaczynowska: Historia starożytnego Rzymu. Warszawa 1982, s. 227
  • Mały słownik kultury antycznej. Warszawa 1976, s. 281
  • K. Usciński: Sponsoring po polsku. "Aida Media" 1996, nr 8, s. 10
  • A. Mężyński: Mecenat nad publikacjami naukowymi w XIX w. W: Z dziejów mecenatu kulturalnego w Polsce. Red. J. Kostecki. Warszawa 1999, s. 149
  • L, Kupiec, A. Augustyn: Public Relations. Białystok 2004, s. 126
  • W. Jeager; Paidea. Warszawa 2001
  • A. MacIntyre: Krótka historia etyki. Warszawa 1995, s. 34-45
  • V.J. Bourke: Historia etyki (b.m.w.) 1994, s. 19-20
  • Arystoteles: Etyka nikomachejska. Warszawa 1982
  • W. Tatarkiewicz: Historia filozofii. Warszawa 1990, s. 132-133
  • , 140-141
  • E. Gilson: Tornizm. Warszawa 1998, s. 276-305
  • M. Ossowska: Moralność mieszczańska. Warszawa 1985, s. 79-93
  • Kant: Die Metaphysik der Sitten. W: Kant- Werke. Bd. 8, Frankfurt am Main 1977, s. 541-542
  • Etyka i charakter. Red. J. Jaśtal. Kraków 2004
  • T. a Poyloubier Pouzier: Theologia, moralis universa. T. 2. Parisis 1903-1904, s. 589-590
  • G.G. a Varceno Flori: Compendhtm theologiae moralis ex opera morali Scavini, Guiy et Charmes concin- natwn et ad sentantias Constitutionis Apostolice Sedis ac sacrarum Congregationwn recentiorum de- cisionum redactum, Augustae Taurinoram 1880, T. I., s. 455
  • S. Francia a Loiano: Istitutiones theologiae moralis. Augustae Taurinoram 1924-1942, s. 460
  • T. de Luca da Torre del Greco: Teologia morale. Prontuario di morale Cattolica per sacerdotie e laiciadattato si Códice Civile italiano e aggornanto sidle ultime disposizioni della Santa Sede, sulle Encicliche e sui discorsi di Pio XII. Alba 1954, s. 104
  • K. Wojtyła: Elementarz etyczny. Wrocław 1995, s. 12-14
  • J, Gałkowski: Zasady etyki zawodowej - etyka biznesu. W: Etyka w biznesie. Red. M. Borkowska i J. Gałkowski. Lublin 2002, s. 16
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325719

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.