Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Recenzowana publikacja z pewnością nie należy do podręczników napisanych w taki, a nie inny sposób z uwagi na aktualną potrzebę rynkową. Już pobieżne przejrzenie tekstu wskazuje, że filozofia - tak jak została przedstawiona w podręczniku - jest wprawdzie pewnym sposobem myślenia o pewnych problemach, jednak dla Autora problemy te są przede wszystkim problemami człowieka. Praca Autora pokazuje, jak bardzo sposób przekazania wiedzy o filozofii zależy wyznawanej przez autora podręcznika koncepcji filozofii. W przypadku Historii filozofii chodzi zresztą nie tyle o samą koncepcję, bowiem często zdarza się, że autorzy podręczników przyjmują określoną koncepcję filozofii (oraz koncepcję podręcznika filozofii) po to, aby napisać podręcznik właśnie w oparciu o tego rodzaju "podręcznikową", stworzoną specjalnie na użytek dydaktyczny koncepcję- chodzi przede wszystkim o opowiedzenie się za jednym z dwóch zasadniczych sposób patrzenia na rzeczywistość: za perspektywą przyrodniczą bądź za perspektywą humanistyczną.(fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
493--496
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325925