PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 7 | nr 2 | 57--71
Tytuł artykułu

Online Promotion as a Source of Competitive Advantage for Local Government Units - a Case Study of the Busko-Zdrój Commune

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Promocja internetowa czynnikiem przewagi konkurencyjnej jednostek samorządu terytorialnego : (na przykładzie doświadczeń w gminie Busko - Zdrój)
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the study is the attempt at estimating the level of the local government units' involvement in a promotional activity through the Internet in the context of gaining a competitive advantage. The analysis is based on the case study of the commune Busko-Zdroj, employing actual data and a questionnaire interview which was conducted with the employees of the local government and the commune Busko-Zdroj. The use of online promotion has been examined against traditional methods of promotion which are in common practise by local government units. In the light of the conducted surveys, a certain diagnosis has emerged. It suggests to implement more extended promotional actions of the commune Busko-Zdroj on the Internet.(original abstract)
Celem o pracowania jest próba o ceny poziomu zaangażowania jednostek terytorialnych w działalność promocyjną za pośrednictwem Internetu, w kontekście osiągania przez nie przewagi konkurencyjnej. Analizę oparto o studium przypadku Gminy Busko-Zdrój, wykorzystując dane zastane oraz wywiad kwestionariuszowy przeprowadzony z pracownikami Urzędu Miasta i Gminy Busko-Zdrój. Zbadano wykorzystanie internetowej formy promocji na tle tradycyjnych metod promocji stosowanych przez jednostki samorządu. W efekcie przeprowadzonych badań wyłoniła się diagnoza, sugerująca potrzebę podjęcia zdecydowanie poszerzonych działań promocyjnych Gminy Busko-Zdrój w przestrzeni Internetu.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
57--71
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Lodz, Poland
  • University of Lodz, Poland
Bibliografia
  • 1. Bajdak A. (red.) (2003), Internet w marketingu, PWE, Warszawa.
  • 2. Florek M. (2007), Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • 3. Kamosiński S. (2013), Wirtualna przestrzeń jednostki terytorialnej, Marketing i Rynek, nr 12, s. 14 - 19.
  • 4. Kotler Ph. i in, (2002), Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.
  • 5. Lachiewicz S., Matejuk M. (red.) (2009), Konkurencyjność jako determinanta rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • 6. Łaźniewska E., Gorynia M. (red.) (2012), Konkurencyjność regionalna. Koncepcje - Strategie - Przykłady, PWN, Warszawa.
  • 7. Makarski S., Kuźniar W. (2009), Marketing w zarządzaniu jednostką terytorialną na przykładzie województwa podkarpackiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
  • 8. MMA Updates Definition of Mobile Marketing, http://www.mmaglobal.com/news/mma-updates-definition-mobile-marketing, dn. 15.07.2012.
  • 9. NSRR na lata 2007-2013 - wybrane zagadnienia rozwoju przestrzennego w projekcie NSRR, s. 4-5, http://www.nsrr.gov.pl/ NR/rdonlyres/06E2D2A6-8133-4A1C-853A-E2DC53E638C1/13093/markowski_funkcja_nsrr_aspekt_przestrzenny. doc, dn. 01.07.2013.
  • 10. Pogorzelski J. ( 2012), Praktyczny marketing miast i regionów, Oficyna Wolter Kluwer Business, Warszawa.
  • 11. Szromnik A. (2011), Marketing terytorialny jako atrybut rynkowej orientacji miast oraz regionów. W: A. Grzegorczyk (red.), Kreowanie wizerunku miast, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa, s. 18-41.
  • 12. Szromnik A. (2007), Marketing Terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków.
  • 13. Sztucki T. (1998), Encyklopedia Marketingu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • 14. Województwo świętokrzyskie. RAPORT Z BADANIA, Pentor, Kwiecień 2009, s. 47, http://rot.swietokrzyskie.travel/ data/Pliki/16_raport_PENTOR.pdf, dn. 02.06.2013.
  • 15. www.busko.pl, dn. 20.07.2013.
  • 16. www.busko.travel, dn. 20.07.2013.
  • 17. www.google.pl, dn. 30.05.2013.
  • 18. www.google.pl, dn. 20.07.2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325961

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.