PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 2 | 34--43
Tytuł artykułu

Znaczenie wartości rodzinnych dla rozwoju przedsiębiorstw

Warianty tytułu
The Influence of Family Values on the Development of Organisations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Familizm można zdefiniować jako siłę związku jednostki z rodziną mierzoną względem siły więzi z innymi grupami społecznymi występującą w społeczeństwie. Familizm stanowiący miarę siły więzi rodzinnych może występować z różnym natężeniem w wielu kontekstach społecznych. Oddziaływanie familizmu może być rozpatrywane z wielu punktów widzenia. Może być badany wpływ familizmu na rozwój gospodarczy, strukturę gospodarczą lub rozwój organizacji, nie tylko gospodarczych. Tutaj rozważany jest wpływ familizmu z punktu widzenia mezzo (organizacji) oraz z punktu widzenia makro (gospodarki kraju). (fragment tekstu)
EN
The occurrence of the collectivist orientation is one of the premises confirming the hypothesis that Polish organisations are characterised by a high level of familism. We must agree with F. Fukuyama that too strong family values can contribute to weakening non-family forms of organisations, where enterprises are included. Familism can also contribute to limiting and even suspending mechanisms of competitiveness and positive selection on the labour market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
34--43
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi
Bibliografia
  • 1. Dealy G.C., The Public Man. An Interpretation of Latin American and other Catholic Countries University of Massachusets Press, Amherst 1977.
  • 2. Foster G.M., Peasant Society and the Image of Limited Good, [w:] Foster G.M. (red.), Peasant Society, Little Brown, Boston 1967.
  • 3. Galbraith J.K., Istota masowego ubóstwa, WN PWN, Warszawa 1987.
  • 4. Gliński P., Ekonomiczne uwarunkowania stylu życia. Rodziny miejskie w Polsce w latach siedemdziesiątych, maszynopis pracy doktorskiej, Uniwersytet Warszawski, 1983.
  • 5. Inglehart R., Culture Shift in Advanced Industrial Societies, Princeton University Press, Princeton 1990.
  • 6. Koralewicz J., Ziółkowski M., Mentalność Polaków. Sposoby myślenia o polityce, gospodarce i życiu społecznym w końcu lat osiemdziesiątych, PAN Instytut Psychologii, Wydawnictwo Nakom, Poznań 1990.
  • 7. Stomma L., Antropologia kultury wsi polskiej XIX wieku, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1986.
  • 8. Sułkowski Ł., Kulturowa zmienność organizacji, Wyd. PWE, Warszawa 2002.
  • 9. Sułkowski Ł., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Absolwent, Łódź 2001.
  • 10. Sztompka P., Dylematy niedokończonej transformacji: kilka pytań do Marka Ziółkowskiego, [w:] Sztompka P. (red.), Imponderabilia wielkiej zmiany. Mentalność, wartości i więzi społeczne czasów transformacji, WN PWN, Warszawa-Kraków 1999.
  • 11. Tarkowski J., Tarkowska E., "Amoralny familizm", czyli o dezintegracji społecznej w Polsce lat osiemdziesiątych, [w:] Socjologia świata polityki. Władza i społeczeństwo w systemie autorytarnym, tom I, Instytut Studiów Politycznych PAN, Warszawa 1994.
  • 12. Trompenaars A., Hampden-Turner Ch., Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • 13. Ziółkowski M., Przemiany interesów i wartości społeczeństwa polskiego, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326053

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.