PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 100 Społeczna odpowiedzialność organizacji : perspektywa badawcza i wyzwania praktyczne | 49--58
Tytuł artykułu

O możliwych zależnościach między formą organizacyjno-prawną a zasadami zrównoważonego rozwoju organizacji

Warianty tytułu
Possible Correlations Between the Organizational and Legal Form and the Rules of Sustainable Development of Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Warunkiem zrównoważonego rozwoju organizacji jest odpowiednie, właściwe ze względu na przyszłe pokolenia gospodarowanie. Posługując się metodą case-study, wskazałem rolę formy organizacyjno-prawnej przedsiębiorstwa w kształtowaniu możliwości odpowiedzialnych działań rynkowych. Artykuł poświęcony jest mało dostrzeganej zależności między świadomością formy, w jakiej prowadzone jest przedsiębiorstwo, a świadomością celowości stosowania zasad wynikających z koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Konkluzją artykułu jest wskazanie na konieczność podjęcia usystematyzowanych badań dotyczących relacji między formą organizacyjno-prawną a poziomem uświadomienia zasad SOP w organizacji.(abstrakt oryginalny)
EN
Taking into account future generations, the condition for sustainable development of organizations is proper management. This article is on correlation between awareness of the form of company's management and awareness of social responsibility. The conclusion is call for systematic research on relations between the organizational and legal form and corporate social responsibility.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna. Serce i umysł, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1997.
  • Eccles R.G., Newquist S.C., Schatz R,, Co zagraża reputacji twojej firmy?, "Harvard Business Review", wrzesień 2009.
  • Franken S., Warum wir ein neues Fühningsparadigma brauchen, "Zeitschrift Führung und Organisation" 2008, H. 1.
  • Głuszek E., Ochrona reputacji przedsiębiorstwa poprzez zarządzanie tematami, [w:] B. Nogalski, J. Rybicki (red.). Systemowe uwarunkowania sukcesu organizacji, t. 2/2, WZUG FRUG, Sopot 2009.
  • MacIntyre A., Dziedzictwo cnoty, Wydawnictwo Naukowe PWN, Wrocław 1996.
  • Mały słownik terminów i pojęć filozoficznych, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1983.
  • Napieraj-Berlińska J., Polityka personalna sieci dyskontów spożywczych Biedronka, http://www.etyka- biznesu.pl/media/Polityka_personalna_w_sieci__Biedronka.pdf.
  • Nowe podejście do zrównoważonego rozwoju korporacji, http://www.biggerthinking.com/sustamability/innovation.
  • Kłosińska O., Odpowiedzialność biznesu: szansa na rozwój przedsiębiorstwa i społeczeństwa, [w:] Odpowiedzialny biznes 2009. Czas próby, "Harvard Business Review Polska" 2009.
  • Pietroń-Pyszczek A., Pokolenie Y a sukces przedsiębiorstwa, [w:] B. Nogalski, J. Rybicki (red.), Systemowe uwarunkowania sukcesu organizacji, t. 2/3, WZUG FRUG, Sopot 2009.
  • Schaltegger S., Od społecznej odpowiedzialności biznesu do biznesu zrównoważonego, http://www. nachhaltigwsrtschaften.net/scripts/basics/forumcsrE/basics.prg?session=c374dec74880afll l_430 745&a_no=52&i_index=2.
  • Zając C., Zarządzanie poprzez wartości jako czynnik sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa, [w:] B. Nogalski, J. Rybicki (red.). Systemowe uwarunkowania sukcesu organizacji, t. 2/3, WZUG FRUG, Sopot 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326677

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.