PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 2 | 139--152
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako przejaw zarządzania europejskiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Responsibility of an Enterprise as a Manifestation of European Type of Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podsumowując należy zwrócić uwagę na kilka kwestii związanych z odpowiedzialnością społeczną. Po pierwsze, może ona stanowić efektywną strategię zarządzania w przedsiębiorstwie. Po drugie, przyczynia się dzięki temu do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw. Po trzecie, kreuje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w otoczeniu. Po czwarte, kształtuje korzystne warunki do rozwoju społecznego i ekonomicznego. Po piąte, umożliwia prowadzenie dialogu społecznego.(fragment tekstu)
EN
The aim of this study is to present social responsibility of enterprises which appears a distinctive feature of European kind of management. Social responsibility becomes raison d'etre of the paradigm of European management while profit is only a means to achieve much more substantial benefits. According to the theory of social responsibility, an enterprise is not only an economic organization but also a social one that serves the public. Also, arguments for and against social responsibility of enterprises are presented here.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bloom H., Calori R., de Woot P., Zarządzanie europejskie, Poltext, Warszawa 1996.
  • Cannon T., Corporate Responsibility. A textbank on Business Ethies Governance Environment: Roles and Responsibilities, Pitman Publishing, London, 1994.
  • Crozier M., Przedsiębiorstwo na podsłuchu. Jak uczyć się zarządzania postindustrialnego, PWE, Warszawa 1993.
  • Domańska E., Kapitalizm menedżerski, PWE, Warszawa, 1996.
  • Drucker P. F., Praktyka zarządzania, Czytelnik, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1994.
  • Friedman M. przy współpracy D. Rose, Kapitalizm i wolność, tłum. M. Lasota [i in.], Centrum im. A. Smitha, Rzeczpospolita, Warszawa 1993.
  • Galbraith J. K., Społeczeństwo dobrobytu. Państwo przemysłowe, PIW, Warszawa 1973.
  • Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Hofner J., Chrześcijańska Nauka Społeczna, WAM, Księża Jezuici, Kraków 1978.
  • Jan Paweł II, Centesimus annus, w: Dokumenty Nauki Społecznej Kościoła, t. I, Rzym-Lublin 1987.
  • Kreikebaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.
  • Materiały dydaktyczne Ecole de Hautes Etudes Commerciales, Lille 1998.
  • Misiński W., Grupy interesów a cele działalności gospodarczej przedsiębiorstwa, w: Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, red. J. Lichtarski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1997.
  • Płoszajski P., Organizacja przyszłości: przerażony kameleon, w: Menedżer u progu XXI wieku, red. S. Borkowska, P. Bohdziewicz, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 1998.
  • Steinman H., Schreyogg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady., Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1992.
  • Sternberg E., Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Szwykowski L., Słownik francusko-polski, Wiedza Powszechna, Warszawa 1968.
  • Wawrzyniak B., Odnawianie przedsiębiorstwa na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa 1999.
  • Werhahn P. H., Przedsiębiorca, Fundacja Akademii Teologii Katolickiej, seria "Ordo Socialis", nr 14.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326785

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.