PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 4 | 31--38
Tytuł artykułu

Optymalizacja operacji transportowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Optimization of transport operations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek przewozów samochodów osobowych w Polsce jest wysoko konkurencyjny. Działa na nim kilka tysięcy przewoźników i operatorów logistycznych. Dominują firmy małe, posiadające co najwyżej kilka autotransporterów. Brak jest zdecydowanego lidera, kilka firm walczy o taką pozycję. Duża liczba konkurujących podmiotów sprawia, iż o przewadze konkurencyjnej decydują nawet niewielkie różnice w cenach oferowanych usług transportowych. Firmy starają się więc wszelkimi sposobami obniżyć koszty własne, co pozytywnie wpływa na ostateczną cenę usługi oferowanej klientom. Inną cechą rynku przewozów nowo wytworzonych samochodów osobowych jest jego duża dynamika. W ciągu roku występują duże wahania popytu na usługi przewoźników związane z podobnymi wahaniami w sprzedaży samochodów i ich produkcji (np. wakacyjna przerwa większości producentów samochodów). Czołowi operatorzy logistyczni świadczą usługi na rzecz dużych koncernów samochodowych, przewożąc głównie samochody nowo wyprodukowane, ale zdarzają się również przewozy (o charakterze sporadycznym) samochodów używanych. Wymienione uwarunkowania wymuszają ciągłe doskonalenie procesów w ramach przedsiębiorstw, ukierunkowane, zarówno na podniesienie poziomu obsługi klientów, jak i obniżenie oferowanych cen usług. W prezentowanym artykule, celem autora jest opracowanie metody optymalizacji kosztów operacji transportowych w wybranym przedsiębiorstwie. Cel został zrealizowany poprzez analizę łańcucha operacji logistycznych (transportowych) w firmie ADAMPOL S. A. i propozycję optymalizacji czasu operacji załadunkowo-wyładunkowych, prowadzącą do obniżenia ich kosztów. (fragment tekstu)
EN
Freight market passenger cars in Poland is highly competitive. A large number of competitors makes it a competitive advantage to determine even small differences in prices of transport services offered. In this article author's goal is to develop methods to optimize the cost of transport operations in the selected company. Objective was achieved through the analysis of the logistics chain (transport) in the company's proposal Adampol SA and optimizing of loading and unloading operations, leading to lower their costs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
31--38
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Manzini R., Gamberini R., 2008. Design, management and control of logistic distribution systems. (w:) Kordic, Vedran (Ed.), Supply Chains: Theory and Applications. International Journal of Advanced Robotic Systems, s. 263-290.
  • Balakrishnan A., Ward J.E., Wong R.T., 1987. Integrated facility location and vehicle routing models: recent work and future prospects. American Journal of Mathematical and Management Sciences 7, s. 35-36.
  • Kleywegt A., Nori V.S., Savelsbergh M.W.P ., 2002. The stochastic inventory routing problem with direct deliveries. Transportation Science 36, s. 94-118.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326987

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.