PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 4 | 183--193
Tytuł artykułu

Metody statystyczne w segmentacji rynku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The statistical methods used in market segmentation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badanie (analiza) rynku, to oparte na naukowych podstawach, rozpoznanie mechanizmu rynku, jego struktury, stanu i rozwoju jego elementów, w celu stworzenia przesłanek do podejmowania decyzji. Często spotykamy sie z określeniem "badania marketingowe". Występuje wiele definicji badań marketingowych. Ph. Kotler określa badania marketingowe jako systematyczne projektowanie, zbieranie, analizowanie i prezentowanie danych oraz wyników badań związanych istotnie ze specyficzną sytuacją marketingową przedsiębiorstwa. Głównym zadaniem badań marketingowych jest dostarczenie informacji decydentom i innym użytkownikom pracującym w przedsiębiorstwie. Konieczność prowadzenia badań, wynika z potrzeb informacyjnych decydentów. Istotą badań marketingowych jest pomoc w podejmowaniu trafnych decyzji. Pojęcia badania rynkowe i badania marketingowe nie są więc synonimami, tylko określeniami bliskoznacznymi. (fragment tekstu)
EN
This article aims to present selected statistical methods that can be used in market research, particularly in market segmentation. Through the study (analysis) we understand the market science-based recognition of the market mechanism, structure, condition and development of its components in order to create the conditions for decision making. Market analysis is to create the conditions for decision-making within the marketing management. Is posed by the requirement that the analysis was not only a diagnosis of current market conditions and its past states, but also to represent a vision for the future. This forces the use of appropriate research methodology. No doubt the methods that significantly meet the above requirements are posed statistical methods. The paper will be presented including multivariate statistical methods that allow consumers to explore their needs, preferences, behavior in the market. The article presents the following statistical methods: cluster analysis, classification trees, correspondence analysis. The study was conducted among clients lingerie market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
183--193
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Berson A., Smith S., Thearling K., 2000. Building Data Mining Applications for CRM. McGraw Hill, New York.
  • Hill N., Alexander J., 2003. Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Oficyna Wydawnicza, Kraków.
  • Gatnar, M. Walesiak E., (red.) 2004. Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych. AE, Wrocław.
  • Panek T., 2009. Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2009.
  • Stanisz A., 2007. Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny, Tom 3. Analizy wielowymiarowe. StatSoft, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171327045

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.