PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 72 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: zachowania konsumentów - trendy i kierunki zmian | 327--334
Tytuł artykułu

Modele marketingowej komunikacji relacyjnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Models of Marketing Relationship Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono nowe spojrzenie na komunikację marketingową wynikające ze zmian w otoczeniu przedsiębiorstw oraz konieczności tworzenia długoterminowych relacji z klientami. Zaprezentowano dwa nowoczesne modele komunikacji relacyjnej. Podkreślono, że stosowane narzędzia komunikacyjne powinny być zależne od fazy, w której znajduje się aktualnie relacja, a także, że interpretacja nadawanych przez firmę komunikatów jest sprawą indywidualną i może być odmienna w przypadku każdego klienta. Wpływ na nią mają różne czynniki, które powinny być brane pod uwagę przy planowaniu i analizowaniu komunikacji marketingowej.(abstrakt autora)
EN
The paper presents a new approach to marketing communications arising from changes in the business environment and the need for long-term relationships with customers. Two modern models of relational communication are presented. It was emphasized that the communication tools should be dependent on the phase in which the relationship currently is, and that the interpretation of messages is individual and may be different for each client. Interpretation of communication can be influenced by various factors that should be taken into consideration when designing and analyzing marketing communications. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • D.E. Schultz, S.I. Tannenbaum, R.F. Lauterborn, Integrated Marketing Communications, NTC Publishing Lincolnwood, IL, 1992.
  • D.E. Schultz, The Inevitability of Integrated Communications, "Journal of Business Research" 1996, Vol. 37, No. 3, s. 139-146.
  • D.W. Stewart, Market-back Approach to the Design of Integrated Communications Programs: A Change in Paradigm and a Focus on Determinants of Success, "Journal of Business Research" 1996, Vol. 37, No. 3, s. 147-154.
  • K. Lindberg-Repo, Ch. Gronroos, Conceptualising Strategy from a Relational Perspective, "Industrial Marketing Management" 2004, 33.
  • A. Finne, Ch. Gronroos, Rethinking Marketing Communications: From Integrated Marketing Communication to Relationship Marketing, "Journal of Marketing Communication" 2009, Vol. 15, No. 2-3, April-July, s. 186.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171327155

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.