PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 100 Społeczna odpowiedzialność organizacji : perspektywa badawcza i wyzwania praktyczne | 176--184
Tytuł artykułu

Menedżer - przywódca we współczesnym przedsiębiorstwie piłkarskim

Autorzy
Warianty tytułu
Manager - Leader in The Modern Sport Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wciągu ostatnich kilkunastu lat kluby piłkarskie jako spółki akcyjne doświadczyły niespotykanej patologii (chodzi nр. o ogromną skalę korupcji, brak innowacji i niekompetentną kadrę kierowniczą). W znacznym stopniu sytuacja taka spowodowana była brakiem etyki i odpowiedzialności. Celem artykułu będzie ukazanie konieczności wprowadzenia szczególnego rodzaju przywództwa do zarządzania sportowymi spółkami akcyjnymi, wspierającego postawy etyczne oraz kształtującego organizację działającą w sposób odpowiedzialny.(abstrakt oryginalny)
EN
Football clubs as joint-stock companies in the last few years experienced myriad pathology (for instance, a large number of corruption, lack of innovations, and wash-out managerial authority). In most cases, this situation was caused by lack of ethics and responsibility. The aim of this article is to show the necessity for introducing a special kind of leadership in managing joint-stock sport companies leadership that will advocate for ethical attitude and form an organization operating in a responsible way.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Bombała В., Personalistyczna filozofia zarządzania jako odpowiedzialność pozytywna, "Prakseologia" 2002, nr 142.
  • Chyrowicz B. (red.), Odpowiedzialność na miarę możliwości, TN KUL, Lublin 2007.
  • Covey S.R., Trzy role lidera w nowym paradygmacie, [w:] F. Hcsselbein, H. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Lider przyszłości. Business Press, Warszawa 1997.
  • Dietl J., Gasparski W. (red.), Etyka biznesu. Wydawnictwo "Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Drucker P., Myśli przewodnie Druckera, MT Biznes, Warszawa 2001.
  • Komisja Wspólnot Europejskich, Biała księga. Biała księga na temat sportu, Bruksela 11.07.2007, KOM (2007) 391 wersja ostateczna.
  • Kuc B.R., Od zarządzania do przywództwa. Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa 2004.
  • Lennick D., Kiel F., Inteligencja moralna. Jak poprawić wyniki prowadzenia interesów i skutecznie zarządzać, Purana, Wrocław 2007.
  • Menkes J., Inteligencja przywódcza. Studio Emka, Warszawa 2007.
  • Nogalski В., Śniadecki j., Etyka zarządzania przedsiębiorstwem, OWOPO, Bydgoszcz 2001.
  • Panfil R., Zarządzanie produktem klubu sportowego, Akademia Umiejętności Management & Coaching, Warszawa 2004.
  • Percchuda K. (red.), Zarządzanie marketingiem w organizacji sportowej, AWF, Wrocław 2008.
  • Posner B.Z., Schmidt W.H., Values and the American manager: An update updated, "California Management Review" 1992.
  • Robbing S.P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2004.
  • Wala D., Wizerunek futbolu: Klub piłkarski to także firma, www.piar.pl.
  • Zgorzelski M., Hamburgery ze świętej krowy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171327259

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.