PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 74 | 325--342
Tytuł artykułu

System motywacji pracowników administracji publicznej na podstawie wybranej jednostki ZUS

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Motivation System of Public Sector Employees at the Local Government Administration Offices
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule zostały opisane główne elementy składające się na system motywacyjny w organizacji. Scharakteryzowano zarówno bodźce, które wpływają motywująco na urzędników, jak i te, które wpływają demotywująco. Zwrócono również uwagę na istotną rolę satysfakcji, jako ważnego czynnika wspomagającego proces motywacyjny w organizacji. W część empirycznej, na podstawie przeprowadzonego badania ankietowego, scharakteryzowano system motywacyjny pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz oceniono poziom oczekiwań personelu.(abstrakt oryginalny)
EN
The main elements of the motivational system at the organization were described in the present article. There were characterized both these influence factors and the opposite ones. In the part of empirical case, on the basis of the conducted questionnaire investigation, self- characterized motivational system of the workers of The Institution National Insurance schemes and executes the opinions of the level expectation of the staff.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
325--342
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Śląska
  • Oddział Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Zabrzu
Bibliografia
  • 1. Ackoff R.L.: Zarządzanie w małych dawkach, Warszawa.
  • 2. Amstrong M.: Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • 3. Białas S., Litwin J.: Poziom satysfakcji z pracy pracowników administracji publicznej na przykładzie Urzędu X, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, nr 97, seria: Administracja i Zarządzanie (24), 2013.
  • 4. Bright L.: Does Public Service Motivation Really Make a Difference on the Job Satisfaction and Turnover Intentions of Public Employees?, The American Review of Public Administration, Vol. 38, No. 2, June 2008.
  • 5. Drozdowski G.: Motywowanie pracowników w organizacjach publicznych, PWSZ IPiA STUDIA LUBUSKIE, Tom IX, Sulechów 2013.
  • 6. Giauque D., Ritz A., Varone F., Anderfuhren-Biget S.: Public Service Motivation, [online], [dostęp: 2014-05-03]. Dostępny w Internecie: http://sites.duke.edu/niou/files/ 2011/05/Wright-Public-Service-and-Motivation.pdf.
  • 7. Hancewicz R.: Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny skuteczny styl zarządzania, Wyd. Helion, Gliwice 2012.
  • 8. Karna W.: Zmiany w zarządzaniu zasobami ludzkimi w administracji samorządowej, Monografie i Studia Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
  • 9. Kopertyńska M.W.: Motywowanie pracowników. Teoria i praktyka, Placet, Warszawa 2008.
  • 10. Kostera M., Kownacki S., Szumski A.: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, [w:] A. Koźmiński, W. Piotrowski, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa 2004.
  • 11. Kuc B., Moczydłowska J., Zachowania organizacyjne, Warszawa 2009.
  • 12. Kumari G. Pandey K.M.: Job Satisfaction in Public Sector and Private Sector: A Comparison, International Journal of Innovation, Management and Technology, Vol. 2, No. 3, June 2011.
  • 13. Mrzygłód J.: Badanie postaw i satysfakcji pracowników, Personel, nr 22, Warszawa 2003.
  • 14. Penc J.: Kreowanie zachowań organizacji, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2011.
  • 15. Penc J.: Motywowanie w zarządzaniu, Kraków 1996.
  • 16. Rakowska A., Hysa B.: Bariery i uwarunkowania podejmowania decyzji kadry kierowniczej w urzędach administracji samorządowej, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, (red.) Mularczyk A., Zdonek I., seria: Organizacja i Zarządzanie, z. 64.
  • 17. Sekuła Z.: Motywowanie do pracy, teorie i instrumenty, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
  • 18. Supernat J.: Administracja publiczna w świetle koncepcji New Public Management, [w:] Administracja Publiczna. Studia Krajowe i Międzynarodowe, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Białymstoku, 2/2003.
  • 19. Wright Bradley E.: Public Service and Motivation: Does Mission Matter?, Public Administration Review, January/February 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171327453

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.