PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 2 | 111--126
Tytuł artykułu

Zasady i komponenty treningu rekreacyjnego - regulacja intensywności rekreacyjnych ćwiczeń systemu Step Reebok

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The rules and components of a recreation training - the regulation of Step Reebok exercises' intensity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Mała aktywność ruchowa i siedzący tryb życia to jeden z czynników zagrażających zdrowiu współczesnego człowieka. Można szacować, że zadowalający z punktu widzenia zdrowia poziom aktywności fizycznej jest charakterystyczny jedynie dla "70% 6-7 letnich dzieci, 20-30% młodzieży w wieku 11-15 lat i tylko 10% dorosłych". Dla większości ludzi trening rekreacyjny jest więc najlepszym sposobem na umocnienie zdrowia, podtrzymanie zdolności do wykonywania codziennych czynności bez odczucia zmęczenia. Chociaż dostrzegamy potrzebę spędzania wolnego czasu w sposób aktywny, to aktywność fizyczna naszego społeczeństwa maleje. Na przykład "w ostatnich 10 latach aktywność fizyczna chłopców między 15-18 rokiem życia spadla o 50 %" Tak więc opracowanie nowych programów ćwiczeń może przyczynić się do zwiększenia aktywności fizycznej ludzi, a tym samym do poprawy ich stanu zdrowia. (fragment tekstu)
EN
Whether exercise will have a beneficial impact on health depends on proper selection of the intensity and character of physical effort. A well-planned program will improve the functioning of some organs and systems as a result of adaptative changes in the organism. For the adaptation to occur, however, training stimuli must reach a threshold value. This means that the intensity of training should match the participants' abilities. According to the principle of progression, one should adapt the volume, the difficulty and intensity of exercises to the requirements of the participants, which will be increasing with time. The ability of drawing up a safe and effective program consists of putting the components of training together, both in single classes and long-term plans for shaping the participants' physical fitness. This paper presents a selection of all the components of recreation training for Step Reebok recreation classes. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
111--126
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Bellreich R., Bauman W., Hasse H., Ulmer H., 1982. Begrindung einer Forschungs und Lehrkonzeption. Limpert Verlag.
  • Drabik J., 1996. Aktywność fizyczna w treningu zdrowotnym osób dorosłych. Akademia Wychowania Fizycznego, Gdańsk.
  • Jaskólski A., Jaskólska A., 2005. Podstawy Fizjologii Wysiłku Fizycznego z Zarysem Fizjologii Człowieka Akademia Wychowania Fizycznego, Wrocław.
  • Karpay E., 2000. Fitness, zdrowie i uroda: ćwicz, dobrze się odżywia i zrzuć zbędne kilogramy. Wyd. Helion, Gliwice.
  • Kuński H., 2002. Trening zdrowotny osób dorosłych. Medsport Press, Warszawa.
  • Lipowski M., 2005. Rekreacja ruchowa Kobiet. Motywy zachowań prozdrowotnych. Akademia Wychowania Fizycznego, Gdańsk.
  • Naglak Z., 1987. Społeczne i metodyczne aspekty sportu klasyfikowanego. Studia i monografie. Akademia Wychowania Fizycznego. Wrocław.
  • Olex-Mierzejewska D., 2002. Fitness teoretyczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć. Warszawa.
  • Paffenbarger R.S., Di Pietro A., Kohl H., Lee I., 1998. Epidemiology in exercise science: from the field to the laboratory. Medicine and Science in Sports and Exercise 45, s. 30.
  • Szota Z., 2002. Aerobik Teoria, technika wykonania, metodyka nauczania, przepisy sędziowania. Akademia Wychowania Fizycznego, Gdańsk.
  • Ute Maas., 1995. Listen to your heart. Wydanie I. Polar Electro GmbH, Niemcy.
  • Zając A., Waszkiewicz Z. 2001. Dietetyczno-Treningowe wspomaganie zdrowia i sprawności fizycznej. Akademia Wychowania Fizycznego, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171327591

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.