PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 102 | 15--24
Tytuł artykułu

Czynniki stymulacji rozwoju rynku żywnościowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Factors Stimulating the Development of the Food Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem prezentowanego artykułu jest przedstawienie roli i znaczenia aktywów rynkowych w stymulowaniu rozwoju przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. (fragment tekstu)
EN
Nowadays, marketable assets that determine the survival and development of enterprises are seen as the most important factors of development. This is particularly important in a highly saturated food market, where there is a strong need to find sources of constant competitive advantage. The purpose of the present article is to present the role and importance of marketable assets in stimulating the development of food industry companies. The paper begins with the presentation of the types of marketable assets and their role in building constant competitive advantage on the food market. In the second part the results of surveys conducted among enterprises of the food industry are presented; basing on these, the authors determine the companies' priorities in the use of assets aiming at stimulating their development. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • KOTLER PH. 1994: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner &Ska, Warszawa.
  • MIARA A. 2012: Ekonomiczno-marketingowe efekty podnoszenia jakości wyrobów i usług w przedsiębiorstwach, Praca doktorska, SGGW, Warszawa.
  • NIESTRÓJ R. 1996: Zarządzanie marketingiem - Aspekty strategiczne, PWE, Warszawa.
  • PORTER M.F. 1980: Competitive Strategy: Techniques for Analysing Industries and Competitors, Free Press, New York.
  • SOBCZYK M. 2001: Statystyka, PWN, Warszawa.
  • SZWACKA-MOKRZYCKA J. 2006: Determinants of differentiation marketing strategies of food industry companies in Poland. 2nd International Conference, Izmir.
  • SZWACKA-MOKRZYCKA J. 2012: Investment and export of food industry in Poland in 2008-2011. Roczniki Naukowe SERiA, Vol. XIV/No.6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171327795

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.