PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | Systemy wspomagania organizacji SWO '2002 | 83--92
Tytuł artykułu

Information Technology in the Process of Reinvention of the Marketing Organization

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Najważniejsze przesłanki nowej ery marketingu to rewolucja internetowa i rozwój konsumenckich baz danych. Wykorzystanie tych najnowszych osiągnięć technologicznych pozwala na zasadniczą reorientacją dotychczasowej strategii biznesowej i umieszczenie klienta w samym sercu organizacji. Jednocześnie zmienia się rola marketingu w przedsiębiorstwie. Marketing przestaje być jedynie "ekspertem funkcjonalnym", ograniczonym do jednego działu lub, co najwyżej, pionu przedsiębiorstwa, lecz staje się integratorem wszystkich funkcji zarządczych w organizacji. Ta ewolucja pozwoliła na przezwyciężenie poważnego kryzysu, jaki był udziałem tradycyjnego marketingu w latach osiemdziesiątych. W perspektywie można oczekiwać poważnego rozwoju długotrwałych, obopólnie korzystnych relacji, będących podstawą marketingu partnerskiego(fragment tekstu)
EN
The two main premises of the new marketing era are the use of the Internet and the development of customer databases. Both applications help define the new marketing organization, effectively focused on its clients. The changing role of marketing, from ,functional expert" to the more facilitative role of "orchestrator" of all business activities in a company, has helped overcome marketing's dangerous crisis. Today, technology-enabled management of customer information influences the growth of a series of one-to-one, long-term, and profitable relationships with individual customers(original abstract)
Twórcy
autor
  • College of Business and Economics Boise State University
Bibliografia
  • Brown, S. (1995). Life begins at 40? Further thoughts on marketing's midlife crisis. Marketing Intelligence and Planning, 13 (1)
  • Brownlie, D. and Saren, M. (1992). The Four Ps of the Marketing Concept: Prescriptive, Polemical, Permanent and Problematic. European Journal of Marketing, 26 (4)
  • Drucker, P. (1954) The Practice of Management. Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • O'connor, J. and Galvin, E. (1997). Marketing and Information Technology. The Strategy, Application and Implementation of IT in Marketing. Financial Times & Pitman Publishing, London.
  • Peters, T. (1987). Thriving on Chaos. Knopf, New York.
  • Postma, P. (1999). The New Marketing Era. Marketing to the Imagination in a Technology-Driven World.
  • McGraw-Hill, New York. Shaw, R. and Stone, M. (1988). Database Marketing. Gower, Aldershot
  • Unold, J. (2001). Systemy Informacyjne Marketingu. The Wroclaw University of Economics Press, Wroclaw
  • Welch, M. (1993). Business Marketing Begins to Register. Business Marketing, March
  • Zyman, S. (1999). The End of Marketing as We Know It. HarperBusiness, New York
  • .
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171328047

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.