PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 4 | 2--47
Tytuł artykułu

Ocena procesu restrukturyzacji firm polskich w latach 1999-2002

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W obszernym artykule zaprezentowane zostały wyniki przeprowadzonych przez autora badań ankietowych na temat zmian zachodzących w firmach polskich w okresie restrukturyzacji w latach 1999-2002. Efekty tych badań opatrzono wnikliwym komentarzem w postaci interpretacji wyników, a także ich ocen dotyczących: restrukturyzacji naprawczej, restrukturyzacji funkcji i procesów, fazy ciągłego doskonalenia zarządzania oraz wykorzystania modelu 7-S do opisu zmian zachodzących w przedsiębiorstwach w kolejnych fazach ich restrukturyzacji. Na tej podstawie sformułowano cały pakiet wniosków posiadających nie tylko walory poznawcze, ale i aplikacyjne. Zwracam uwagę na informację podaną przez autora we wprowadzeniu, który podkreśla, iż mamy tu "szerokie spektrum firm poddanych badaniom ankietowym. Uzyskano w ten sposób w miarę obiektywny obraz problemów, z jakimi borykają się firmy będące w różnej fazie restrukturyzacji". (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
2--47
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
Bibliografia
  • Andrew J.P., Sirkin H.L., Innowacyjność jako źródło dochodów, "Harvard Business Review Polska", kwiecień 2004.
  • Aniszewska G., Elastyczność nowych form organizacyjnych, "Przegląd Organizacji" 2003, nr 5.
  • Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebethner i S-ka, Warszawa 1996.
  • Chrzanowski A.R., Strategiczna rola zarządzania operacyjnego w firmach, PRET S.A., Warszawa 2003.
  • Ciechan-Kujawa M., Koszty jakości w polskich przedsiębiorstwach -struktura i wielkość, "Problemy Jakości", październik 2000.
  • Dolan S.L., Garcia S., Managing by Values in the Next Millenium. Cultural Redesign for Strategic Organizational Change, "Journal of Economics" 1999, No. 5.
  • Drucker P.F., The Next Society. A Survey of the Near Future, "The Economist", November 2001.
  • Drucker P.F., What Makes an Effective Executive, "Harvard Business Review", June 2004.
  • Drucker P.F., The Discipline of Innovation, "Harvard Business Review", August 2002.
  • Garvin D.A., Managing Quality: The Strategic and Competitive Edge, The Free Press, New York 1988.
  • Grudzewski W.M., Hajduk I.K., Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2001.
  • Hammer M., Stanton S., How Process Enterprises Really Work, "Harvard Business Review", November-December 1999.
  • Hammer M., The Superefficient Company, "Harvard Business Review", September 2001.
  • Hammer M., Deep Change. How Operational Innovation Can Transform Your Company, "Harvard Business Review", April 2004.
  • Hellwig Z., Elementy rachunku prawdopodobieństwa i statystyki matematycznej, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1995.
  • Ittner C.D., Larcker D.F., Coming Up Short on Nonfinancial Performance Measurement, "Harvard Business Review", November 2003.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Czy niematerialne zasoby współgrają ze strategią twojej firmy?, "Harvard Business Review Polska", kwiecień 2004.
  • Norton D., BSC w strategii firmy, "Manager" 2002, nr 6.
  • Nunes P.F., Céspedes F.V., Klient nam się wymyka, "Harvard Business Review Polska", maj 2004.
  • Picot A., Reichwald R., Wigand R.T., Die grenzlose Unternehmung -Information, Organisation und Management, Wiesbaden; Gabler 1996.
  • Platts K., Gregory P., Manufacturing Audit in the Process of Strategy Formulation, "International Journal of Operations and Production Management" 1990, No. 10.
  • Przedsiębiorstwo przyszłości (pod red. W.M. Grudzewskiego, I.K. Hejduk), Difin, Warszawa 2000.
  • Roy M., Audet M., La transformation versus de novellas formes d'organisation plus flexibles: un carde de reference, "Revue Internationale de Gestion", Hiver 2003.
  • Slack N., Lewis M., Operations Strategy, Prentice Hall, New Jersey 2003.
  • Storbacka K., Lehtinen J.R., Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  • Thomke S., Von Hippel E., Klienci w roli innowatorów. Nowy sposób na traktowanie wartości, "Harvard Business Review Polska", czerwiec 2004.
  • Treacy M., Wiersema F., The Discipline of Market Leaders: Choose Your Customers, Narrow Your Focus, Dominate Your Market, Basic Group, New York 1997.
  • Ulwick A.W., Turn Customer Input into Innovation, "Harvard Business Review", January 2002.
  • Waterman R.H., Peters T.J., In Search of Excellence. Lesson from Americas Best - Run Companies, Warner Books, New York 1982.
  • Waterman R.H., Peters T.J., Philips J.R., Structure is Not Organization, "Business Horizons" 1980, no. 6.
  • Zairi M., Leonard P., Practical Benchmarking. The Complete Guide, Chapman Hall, London 1994.
  • Zymonik Z., Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2002.
  • Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 października 1997, w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności PKD (Dz.U. Nr 128, poz. 829).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171328053

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.