PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 11 | 22--31
Tytuł artykułu

Nowoczesny model zarządzania strategicznego i zarządzania wartością regionu - kluczowe zagadnienia

Warianty tytułu
Modern Model of Strategic Management and Management of a Region's Value - Key Issues
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prowartościowe zarządzanie regionem to wyzwanie zarówno z punktu widzenia teorii, jak i praktyki. W literaturze przedmiotu trudno znaleźć propozycje obiektywnych miar osiągnięć opisujących wyniki regionu z punktu widzenia kryterium wartości, a także koncepcji charakteryzujących sposoby kreowania wartością regionów. Szczególnego znaczenia nabiera budowanie nie tylko strategii, ale przede wszystkim systemów zarządzania wartością regionów. Wartość ze względu na jej znaczenie w kontekście budowy potencjału społecznego wyznacza nowe kierunki określania parametrów definiujących regiony. W artykule autorzy zwracają uwagę na aksjologiczne ujęcie charakterystyki regionu i mechanizmów zarządczych. (abstrakt oryginalny)
EN
The pro-value management of a region is a challenge from the point of view of both theory and practice. It is difficult to find proposals of objective measures of performance which describe the region's results from the point of view of the value of the criterion, or concepts characterizing the methods of creating value for regions in the literature on the subject. Building not only a strategy but primarily systems for managing the value of regions takes on particular significance. This value sets new guidelines for specifying the parameters defining the regions because of its significance in the context of social capacity building. In this article, the authors draw attention to the axiological view of the region's characteristics and management mechanisms. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
22--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, adiunkt
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • A. Jabłoński, M. Jabłoński, Model zarządzania regionem oparty na koncepcji zarządzania wartością regionu, "Problemy Jakości" 2013/11, s. 7.
  • G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa 2007, s. 234.
  • A. Tubielewicz, Zarządzanie strategiczne w biznesie międzynarodowym, Warszawa 2004, s. 233.
  • M.E. Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Warszawa 1992, s. 37.
  • A. Jabłoński, M. Jabłoński, Zarządzanie wartością regionu poprzez rozwój i wzrost sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Prognoza rozwoju sektora MSP w kontekście rynku pracy, Katowice 2012, s. 19-20.
  • Research and innovation strategies for smart specialization, "The European Commission adopted legislative proposals for cohesion policy for 2014-2020" 2011/9, s. 2.
  • A. de Waal, Strategic Performance Management. A Managerial and Behavioral Approach, Nowy Jork 2007.
  • D. Zarzecki, Współczesne wyzwania wyceny przedsiębiorstw, Szczecin 2013.
  • H. Chesbrough, Open Innovation: Researching a New Paradigm, Oxford 2006, s. 2
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171328207

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.