PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 2 (6) | 137--150
Tytuł artykułu

Perspektywy rozwoju sfery usług w Polsce

Warianty tytułu
Prospects for Service Sector Development in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiana sposobu postrzegania usług jest bardzo widoczna na przestrzeni wieków. W XVIII w. wszystkie usługi, które nie były związane z rolnictwem zostały uznane przez Francis Ouesnay jako nieproduktywne, a wręcz jałowe dla społeczeństwa jako całości. Dość zbliżony pogląd był również prezentowany przez Adama Smith'a, który uważał, że są one potrzebne dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa, jednakże nie tworzą jako takich wartości i nie przyczyniają się do tworzenia bogactwa państwa . Obecny wzrost zainteresowania tą sferą wywołany jest strukturalnymi przekształceniami zachodzącymi w gospodarce oraz zmianami jej ukierunkowania z nastawienia pro-produkcyjnego na zdominowane przez usługi. (fragment tekstu)
EN
The increasing importance of services is a result of global transformation and the growing role of intangible assets as a source of company's value. Such factors as ITC development, trade liberalization and the growing role of services as providers of intermediate inputs may be treated as drivers of this change. However, we should not necessarily differentiate some services from manufacturing industries because they are becoming more and more similar. The differences between products and new types of services are no longer obvious. The paper provides also insights into the future perspectives of service development in Poland. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
137--150
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Aggarwal A., Pandey A., The Next Big Opportunity Moving up the Value Chain From BPO to KPO, Evalueserve Report, 2004.
  • Allmendinger G., Lombreglia R., Cztery strategie sukcesu w dobie inteligentnych usług, "Harvard Business Review" 2006. 02.
  • Alvarez E., Couto V., Disher C., Business Process Outsourcing and Offshoring, "Euromoney" August 2003.
  • Amiti M., Wei S., Fear of Service Outsourcing: Is It Justified?, IMF Working Paper No 04/186 September, Washington 2004.
  • Bohuszewicz-Kreft M., Usługi jako wiodący sektor współczesnej gospodarki, "Handel wewnętrzny" 2003, nr 4-5.
  • Centrum Informacji Społeczno-Gospodarczej Ministerstwa Gospodarki i Pracy, Warunki funkcjonowania sektora usług dla przedsiębiorczości, Warszawa 2005.
  • Cook M. F., Outsourcing funkcji personalnej, Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2004.
  • Fourastie J., Idee Majeures, Editions Gonthier, Paris 1966.
  • Glushko B., Strategy in an Information and service economy, IS 210 - 14, Berkley 2006.
  • Główny Urząd Statystyczny, Polska w Unii Europejskiej 2006, Warszawa 2006.
  • Główny Urząd Statystyczny, Rynek wewnętrzny w 2005 r., Warszawa 2006.
  • Herman A., Tworzenie wartości w nowej gospodarce usług, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2006, Nr 12.
  • Kenney M., Digitizing Services What Stays where and why?, Working Paper 174 , University of California, California 2006.
  • Klincewicz K., Rozwój kompetencji pracowników w firmach usług offshoringowych, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2005, nr 5.
  • Kłosiński K., Sektor usług w Polsce i krajach Unii Europejskiej w latach 1995-2003, "Handel wewnętrzny", 2006, 3.
  • Koudal P., The service revolution in global manufacturing industries, Deloitte Research 2006, http://www.deloitte.com/dtt/cda/doc/content/dtt_manufactu-ring_ServiceRevolutionInGlobalManufacturing012006.pdf.
  • Liberska B., Nowa fala globalizacji- outsourcing usług sektora IT, http://www.olympus.edu.pl/filesLib/outsourcing/Outsourcing%20us%C5%82yg%20sfery%20IT.pdf
  • Mierau A., Strategic Importance of Knowledge Process Outsourcing, Technical University of Kaiserslautern, Kaiserslautern 2007.
  • Toffler A., H., Budowa nowej cywilizacji, Zysk i S-ka, Poznań 1996.
  • Trefler D., Offshoring: Threats and Opportunities, A Paper Prepared for the Brookings Trade Forum, 2005 Washington D.C. 2005.
  • Trocki M., Outsourcing, PWE, Warszawa 2002.
  • Problemy wzrostu gospodarczego we współczesnych gospodarkach, red. D. Kopycińska, Printgroup, Szczecin 2006.
  • Radło M., Globalizacja, Inwestycje bezpośrednie, delokalizacjia, offshoring, outsourcing, podstawowe definicje, "Delokalizacja w rozszerzonej Unii Europejskiej - perspektywa wybranych państwa UE, Wnioski dla Polski", Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Warszawa 2006.
  • Rokicki B., Problem delokalizacji w Hiszpanii w okresie przed, i po przystąpieniu do UE, Delokalizacja w rozszerzonej Unii Europejskiej- perspektywa wybranych państwa UE, Wnioski dla Polski, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Warszawa 2006.
  • Rybiński K., Globalizacja w trzech odsłonach, Difin, Warszawa 2007. http://www.rybinski.eu/wp-content/uploads/offshoring_061027.pdf
  • Seshasai S., Gupta A., Global Outsourcing of Professional Services, MIT Sloan School of Management, 2004, http://ebusiness.mit
  • Szukalski S" Szanse Polski w rozwoju transferu nowoczesnych usług, "Przyszłość, Świat, Europa, Polska" 2006, Nr 1.
  • Thurow L., Powiększanie bogactwa. Nowe reguły gry w gospodarce opartej na wiedzy, Helion, Gliwice 2006.
  • Vargo S., Morgan F., Services In Society and Academic Thought, "Journal of Macromarketing" 2005, Vol 25 Nr 1 June.
  • Wolfl A., The interaction between manufacturing and services and its potential role for productivity growth, Intervention paper for En route vers Lisbonne - Second Colloque Luxembourgeois sur l'Economie de la Connaissance dans une Perspective Européenne, Luxemburg 2006.
  • Welsum D., Reif X., Potential Offshoring: Evidence from Selected OECD Countries, DSTI-ICCP OECD, Paris 2005.
  • Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny, Badanie sektorowe delokalizacji, Raport Końcowy DI CESE 49/2006.
  • United Nations Conference on Trade and Development, Business Process Offshore Outsourcing, New York Geneva 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171329207

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.