PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | Metody uogólnień w modelowaniu transgranicznych przepływów transportowych : materiały konferencyjne pod red. Stanisława Dziadka Ustroń-Jaszowiec 4-5.11.1998 | 43--48
Tytuł artykułu

Spedytor jako podmiot obsługi wymiany towarowej transportem kombinowanym

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany strukturalne w gospodarce rynkowej powodują konieczność podjęcia działań ułatwiających wzajemną współpracę państw między innymi w zakresie wymiany towarów i rozszerzania rynków zbytu. Realizacja tych zadań napotyka w praktyce często na szereg trudności. Eliminowanie tych trudności jest jednym z głównych zadań spedytora. Współczesny odbiorca usług transportowych oczekuje od ich organizatora i realizatora zapewnienia w pierwszej kolejności: - niezawodności realizacji zlecenia, - elastyczności reagowania na zmiany zachodzące w wielkości jego produkcji, - szybkiej realizacji zlecenia, - wysokiej jakości wykonywanych usług, - konkurencyjnego poziomu stawek za realizowane usługi. Ponadto narastające naciski na ochronę środowiska naturalnego, zatłoczenie dróg samochodowych i rozwój konteneryzacji powodują konieczność wprowadzania nowych usług i coraz częstsze wchodzenie przez spedytora w rolę operatora przewozów kombinowanych (szynowo-drogowych). Aby przewozy kombinowane mogły w pełni zaspokoić oczekiwania aktualnych i potencjalnych klientów wymagają zintegrowanych działań w zakresie. Pięć razy w tygodniu realizowane jest połączenie relacji Kolonia Neuss- -Pruszków dla przewozu głównie nadwozi wymiennych. Oprócz tego przewozy kontenerów, nadwozi wymiennych i naczep siodłowych realizowane były grupami wagonów lub pojedynczymi wagonami w różnych relacjach, np. piętnaście wagonów z jednostkami ładunkowymi przewożono codziennie na trasie Gliwice-Udine w północnych Włoszech (wagony były dołączane do pociągu międzynarodowego w Zebrzydowicach), poza tym były oferowane połączenia z różnych terminali w Polsce do terminali niemieckich, włoskich, austriackich, belgijskich i holenderskich; Dzięki współpracy z UIRR i Intercontainerem możliwe są przewozy jednostek ładunkowych dokonywane w sieci kolejowej całej Europy. O stopniu wykorzystania tych możliwości decyduje jednak istniejąca podaż ładunków, określona konkretną liczbą jednostek ładunkowych. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • B. Kos, A. Mutwil, A. Lipińska-Slota: Uwarunkowania realizacji nowoczesnych technologii w transporcie. W: Nowoczesne technologie w transporcie, Radom, 26.09.1997
  • J. Neider, D. Marciniak-Neider: Przewozy intermoclalne. PWE, Warszawa 1997
  • Polityka transportowa. MTiGM, Warszawa 1995
  • Neider, D. Marciniak-Neider: Przewozy intermodalne. PWE, Warszawa 1997
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171329241

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.