PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 114 Rola kapitału ludzkiego w rozwoju społeczno- -gospodarczym regionu | 201--208
Tytuł artykułu

Znaczenie kompetencji na rynku pracy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Competences the Most Inmportant Value on the Labour Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pojęcie kompetencji znane jest od dawna, jednak dopiero w ostatnim czasie zwrócono uwagę na jego ogromne znaczenie. Pracownicy wyposażeni w odpowiednie kompetencje są efektywniejsi, wydajniejsi, a ich praca wnosi większą wartość do firmy. Tym samym przedsiębiorcy poszukują w obecnym czasie pracowników z określonymi kompetencjami, a uczelnie wyższe kładą nacisk na kształtowanie wśród studentów poszukiwanych kompetencji. Działania pracodawców, uczelni i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, w zakresie kształtowania kompetencji dla rynku pracy, pokazują jak istotnym są one walorem.(abstrakt autora)
EN
The concept of competence was known from a long time, but only recently it was shown that it is very important. Employees which are provided with appropriate competence are more effective, productive, and their work brings more value for the company. Thus now, entrepreneurs are looking for employees with specific competence and universities emphasize the development of competence, that entrepreneurs are looking among students. The actions of employers, universities and the Ministry of Science and Higher Education, in the field of developing competence for the labor market shows how important they are.(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Boyatzis R.E., Competencies in the 21st Century, "Journal of Management Develop-ment" 2008, nr 27.
  • Budnikowski A., Dabrowski D., Macioł S., Gąsior U., Pracodawcy o poszukiwanych kompetencjach i kwalifikacjach absolwentów uczelni - wuniki badań, "E-mentor" 2012, nr 4 (46).
  • Jak w pełni wykorzystać potencjał pracowników?, raport, Fundacja Obserwatorium Zarządzania, Warszawa; http://inwestorwkapitalludzki.pl/aktualnosci/news/13.
  • Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, red. A. Sajkiewicz, Poltext, Warszawa 2002.
  • Model polskich standardów kwalifikacji zawodowych, red. M. Butkiewicz, Instytut Technologii Eksploatacji, Warszawa 1995.
  • Ustawa z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym.
  • Whiddett S., Hollyforde S., Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Wieczorek J., Efektywne zarządzanie kompetencjami. Tworzenie przewagi konkurencyjnej firmy, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk 2008.
  • www.koiz.wzieu.pl.
  • www.nauka.gov.pl.
  • www.oecd.org/site/piaac.
  • www.pg.gda.pl.
  • www.stat.gov.pl.
  • Zarządzanie kompetencjami w organizacji, red. E. Masłyk-Musiał, Oficyna Wydawni-cza WSM, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171329581

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.