PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1993 | Koncepcje logistyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem : konferencja Ustroń, 22-24 wrzesień 1993 | 21--27
Tytuł artykułu

Orientacja logistyczna w zintegrowanym zarządzaniu przedsiębiorstwem

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problemy logistyki podejmowane są w Polsce już od paru lat, ale dopiero w obecnych, nowych warunkach gospodarowania zainteresowanie tą problematyką w teorii i w praktyce gospodarczej rokuje szanse na zredukowanie wyraźnej luki i opóźnienia w stosunku do Europy Zachodniej. W Polsce, zbyt często przywiązuje się nadmierną wagę do logistyki w znaczeniu koncepcji o charakterze operacyjnym, jako koncepcji zorientowanej na krótkookresowe sterowanie i racjonalizację podstawowych technicznych oraz ekonomicznych procesów w sferze przepływów towarowych, w ramach istniejących struktur i potencjału. W niedostatecznym stopniu zwraca się natomiast uwagę na istotę i walory logistyki jako orientacji oraz komponentu zarządzania, zwłaszcza w znaczeniu zarządzania zintegrowanego w przedsiębiorstwie. Tymczasem zorientowana na zarządzanie integracja wszystkich procesów i systemów logistycznych wydaje się nabierać centralnego znaczenia, warunkując nie tylko efektywne ich przetworzenie i transformację, ale także otwierając nowe możliwości rozwiązania problemów i wykorzystania potencjalnych efektów w sferze działalności operacyjnej a także strategicznej. Logistyka, stymulując tendencje do integracji i hierarchizacji celów oraz elementów strategii przedsiębiorstwa, wspomaga w sposób długofalowy przedsięwzięcia strategicznego zarządzania, determinując tym samym ich skuteczność. Przy czym, szczególnego znaczenia wydaje się nabierać tutaj jej funkcja koordynacyjna, która wkomponowana integrująco w strukturę systemu zarządzania całym przedsiębiorstwem, stanowi o istocie nowoczesnej koncepcji logistyki. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • P. Blaik; Aspekty integracyjne i strategiczne w zarządzaniu procesami logistycznymi. "Problemy Magazynowania i Transportu", 1993, nr 1
  • H-J. Klöpper: Logistikorientiertes strategisches Management: Erfolgspotentiele im Wettbwerb, Verl. TÜV Rheinland, Köln 1991
  • P. Blaik: Strategiczne aspekty logistyki marketingowej. W: Problemy teorii wymiany, AB, Kraków 1993
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171329983

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.