PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 28 | nr 101 | 45--56
Tytuł artykułu

Zarządzanie organizacjami pozarządowymi

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Management of Non-Governmental Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania organizacji pozarządowych i na tym tle przedstawiono problematykę zarządzania tymi organizacjami. Scharakteryzowano poszczególne grupy interesariuszy organizacji pozarządowych oraz wskazano na konieczność analizy siły wpływu interesariuszy na daną organizację i zarządzania relacjami kształtującymi się między nimi a organizacjami pozarządowymi. Ponadto omówiono cele, misję i istotę zarządzania strategicznego w tych organizacjach. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the conditions of development and functioning of nongovernmental organizations and on this background it shows the problems of management of those organizations. It characterizes the respective groups of stakeholders of non- governmental organizations and indicates the necessity to analyze the power of influence of the stakeholders on a given organization and management of the relationships formed between them and the non-governmental organizations. Furthermore, the article defines the goals, mission and the essence of strategic management in the organizations. (original abstract)
Twórcy
  • Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • Bogacz-Wojtanowska E., Zarządzanie organizacjami pozarządowymi na przykładzie stowarzyszeń krakowskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
  • Chodyński A., Odpowiedzialność ekologiczna w proaktywnym rozwoju przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2011.
  • Domański J., Zarządzanie strategiczne organizacjami non profit w Polsce, Wyd. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa 2010.
  • Filipiak B., Ruszała J., Instytucje otoczenia biznesu. Rozwój, wsparcie, instrumenty, Wyd. Difin, Warszawa 2009.
  • Fudaliński J., Perspektywy rozwoju zarządzania społecznego w sferze organizacji non profit w Polsce, Wyd. Difin, Warszawa 2013.
  • Hausner J., Zarządzanie publiczne, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2008.
  • Huczek M., Marketing organizacji non profit, Wyd. WSZiM w Sosnowcu, Sosnowiec 2003.
  • Huczek M., Organizacja pozarządowa jako ważny interesariusz i partner przedsiębiorstwa, [w:] Chodyński A., red. nauk., Biznes odpowiedzialny wobec interesariuszy, Wyd. Krakowska Akademia im. A.F. Modrzewskiego, Kraków 2013.
  • Huczek M., Organizacje pozarządowe wspierające lokalną i regionalną przedsiębiorczość, [w:] Iwaszewicz A., red. nauk., Państwo i społeczeństwo, Wyd. Krakowska Akademia im. A.F. Modrzewskiego, Kraków 2011.
  • Huczek M., Zarządzanie strategiczne organizacjami pozarządowymi, "Zarządzanie" 1/2012, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, Sosnowiec 2012.
  • Iwankiewicz-Rak B., Marketing organizacji niedochodowych, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  • Kafel T., Strategia organizacji pozarządowych - zarys problemu, w: Nalepka A., red., Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastania wymagań konkurentów, Wyd. Wyższej Szkoły Biznesu - National Louis University, New Sącz 2008.
  • Koźmiński A.K., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Moroń D., Organizacje pozarządowe - fundament społeczeństwa obywatelskiego, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2012.
  • Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.
  • Yaziji M., Doh J., Organizacje pozarządowe a korporacje, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171330217

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.