PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | R. 12, nr 3, cz. 1 | 169--181
Tytuł artykułu

Innowacje jako kluczowy element budowania wartości przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovation as a Key Element of Building Enterprise Value
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano problemy związane z zarządzaniem innowacyjnym w kontekście budowania wartości przedsiębiorstwa. Przedstawiono różne podejścia w interpretowaniu pojęcia innowacji, zaprezentowano wybrane strategie wprowadzania innowacji oraz pokazano ich wpływ na budowanie wartości przedsiębiorstwa. Pokazano zależności między umiejętnym zarządzaniem działalnością innowacyjną przedsiębiorstwa a budowaniem jego wartości oraz powiązanie innowacji z wartością dla klienta oraz wartością przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
In the paper problems deal with innovation management in context of building enterprise value have been presented. Different approaches in interpretation of innovation definition have been considered. Selected strategies of innovations and their impact on enterprise value building have been presented. Dependencies between skilled innovation management in a enterprise and building its value and connection of innovation with a customer and enterprise value have been shown. (original abstract)
Rocznik
Strony
169--181
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • Barczak P. (2011), Budowa wartości dla klienta w kanałach dystrybucji, w: Zarządzanie w innowacyjnej gospodarce, Bakonyi J., Dzieńdziora J., Grabiec O., Smolarek M. (red.), Oficyna Wydawnicza "Humanitas", Sosnowiec.
  • Bartoszek M. (2011), Współczesne podejście do innowacji jako wartości dla klienta, w: Zarządzanie w innowacyjnej gospodarce, Bakonyi J., Dzieńdziora J., Grabiec O., Smolarek M. (red.), Oficyna Wydawnicza "Huma-nitas", Sosnowiec.
  • Białoń L. (red.) (2008), Aktywność innowacyjna organizacji, Oficyna Wydawnicza WSM, Warszawa.
  • Białoń L. (red.) (2010), Zarządzanie działalnością innowacyjną, Placet, Warszawa.
  • Bratnicki M. (1998), Transformacja przedsiębiorstwa, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice.
  • Christensen C.M., Raynor M.E. (2008), Innowacje. Napęd wzrostu, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
  • Dobiegała-Korona B. (2011), Innowacje w budowie wartości przedsiębiorstw, w: Zarządzanie wartością przedsiębiorstw, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 4/6.
  • Dobiegała-Korona B., Herman A. (2006), Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  • Dolińska M. (2010), Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy, PWE, Warszawa.
  • Doyle P. (2003), Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa.
  • Drucker P.F. (1992), Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
  • Drucker P.F. (2004), Dyscyplina w podejściu do innowacji, "Harvard Business Review Polska", nr 1.
  • Francik A. (2003), Sterowanie procesami innowacyjnymi w organizacji, Wyd. AE w Krakowie, Kraków.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K. (2008), W poszukiwaniu nowych paradygmatów zarządzania, SGH, Warszawa.
  • Janasz W., Kozioł K. (2007), Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Janasz W., Kozioł-Nadolna K. (2011), Innowacje w organizacji, PWE, Warszawa.
  • Kim W.Ch., Mauborgne R. (2005), Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową, by konkurencja stała się nieistotna, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • Knosala D., Boratyńska-Sala A., Jurczyk-Bunkowska M., Moczała A. (2014), Zarządzanie innowacjami, PWE, Warszawa.
  • Krzepicka A. (2013), Zarządzanie wartością klienta i wartością dla klienta, w: Współczesne zarządzanie: różnorodność problemów i sposobów ich rozwiązywania, Gonciarski W., Ornarowicz U. (red.), WAT, Warszawa.
  • Kuc B.R., Paszkowski J. (2007), Organizacja - wartości - zarządzanie, w: Zarządzanie wartością organizacji, Orechwa-Maliszewska E., Paszkowski J. (red.), Wyd. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok.
  • Matczewski A. (2001), Problemy współczesnego zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Noga A. (2009), Teorie przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Penc J. (1999), Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Schumpeter J.A. (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
  • Skowron P. (2007), Znaczenie przywództwa jako wartości niematerialnej w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa, w: Zarządzanie jakością i środowiskiem jako determinanty doskonalenia działania organizacji, Borys T., Rogala P. (red.), Wyd. AE we Wrocławiu, Prace Naukowe Nr 1177 AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Sosnowska A. (2005), Innowacje produktowe - podstawowe pojęcia, w: Jak wdrażać innowacje technologiczne w firmie, Sosnowska A. (red.), PARP, Warszawa.
  • Sudoł S., Szymczak J., Haffer M. (red.), (2000), Marketingowe testowanie produktów, PWE, Warszawa.
  • Urban W., Siemieniako D. (2008), Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331113

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.