PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 67 Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego. Stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 1 | 591--600
Tytuł artykułu

Identyfikacja elementów wpływających na efektywność witryn internetowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Identification of Elements Affecting Websites' Effectiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Strukturę witryny internetowej stanowi zbiór elementów, które pełnią funkcje informacyjne oraz wspomagają procesy biznesowe. Wśród metod projektowania systemów internetowych można zidentyfikować podejścia zorientowane na określone efekty (effects oriented websites)1 i oddziaływanie na zachowania użytkownika za pośrednictwem elementów interaktywnych2. Pomimo integracji elementów oddziaływania już na etapie projektowania dopiero weryfikacja w środowisku rzeczywistym umożliwia określenie skuteczności przyjętych rozwiązań3. W artykule opisano główne elementy składowe wpływające na uzyskiwane efekty oraz przeprowadzono przykładowe postępowanie optymalizacyjne z wykorzystaniem metod analizy czynnikowej.(fragment tekstu)
EN
Within the structure of websites can be extracted the elements that play an important role in interactive communication with the user and affect the obtained results. This article has been identifying the main elements of interaction and presents the use of analytical methods for increasing efficiency.(author's abstract)
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Ash T.: Landing Page Optimization: The Definitive Guide to Testing and Tuning for Conversions, Sybex 2008.
  • Bernard R.: Simple And Proven Ways Your Website Can Persuade Visitors, http://www.renaldobernard.com, 2010.
  • Fisher T.: ROI in social media: A look at the arguments, "Journal of Database Marketing & Customer Strategy Management" 2009, no. 16.
  • Hassan S.: Evaluating the usability and content usefulness of Web sites: A benchmarking approach, "Journal of Electronic Commerce in Organizations" 2005, 3(2).
  • Kaplanidou K., Vogt Ch.: Website Evaluation, Terminology and Measurement, www.michigan.org, 04.2008.
  • Kelly S.: Research report, Determining Effectiveness of Websites by Refining Transaction-Oriented Views through Supervised Competitive Clustering, Web Effectiveness Research Group, The University of Georgia, 2008.
  • Krug S.: Don't Make Me Think! A Common Sense Approach to Web Usability, Que 2000.
  • Lang A., Potter R.F., Bolls P.: Where Psychophysiology Meets the Media, w: J. Bryant, M.B. Oliver (red.): Media Effects: Advances in Theory and Research, Taylor & Francis 2008.
  • Lesjak D., Vehovar V.: Factors Affecting Evaluation of E-Business Projects, Industrial Management & Data Systems 2005, no. 103:3-4.
  • Pearrow M.: Web Site Usability Handbook, Charles River Media, Inc. Rockland, MA, USA 2000.
  • Rayan T.: How to Measure Website Effectiveness Using New Success Metrics, http://ezinearticles.com, 2008.
  • Schlosser A.: Converting Web Site Visitors into Buyers: How Web Site Investment Increases Consumer Trusting Beliefs and Online Purchase Intentions, "Journal of Marketing" 2006, no. 70(2).
  • Sears A., Jacko J.: Human-Computer Interaction Handbook, "CRC Press" 2007.
  • Sicilia M., Ruiz S.: The Role of Flow in Web Site Effectiveness, "Journal of Interactive Advertising" 2007, no. 8(1).
  • Tarafdar M., Zhang J.: Analysis of Critical Website Characteristics: A Cross- Category Study of Successful Websites, "The Journal of Computer Information Systems" 2005, no. 46: 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331377

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.