PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 2 (8) | 55--60
Tytuł artykułu

Jakość kształcenia na Wydziale Menedżerskim Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie w opinii absolwentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Educational Quality at the Management Faculty of the Warsaw Management University as observed by the Alumni
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawione wyniki badań skłaniają do stwierdzenia, że absolwenci dobrze oceniają proces dydaktyczny oraz warunki studiowania w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie. Należy podkreślić, że absolwenci uczelni w większości osiągnęli awans zawodowy. Stał się on jednak częściej udziałem mężczyzn niż kobiet. Absolwenci uzyskali większy wybór ofert pracy. W ślad za ukończeniem studiów i awansem następował wzrost wysokości wynagrodzeń. Ukończenie studiów zwiększyło też możliwości obejmowania wyższych stanowisk w nowych miejscach pracy. Inny pozytywny skutek ukończenia studiów to samodowartościowanie. Odczuwają je zwłaszcza kobiety. Generalnie ukończenie studiów stworzyło szanse zmiany pracy na korzystniejszą, a z ukończeniem studiów wiązał się również wzrost uznania ze strony pracodawców.(fragment tekstu)
EN
The article brings up the issues of educational quality and presents the assessment of selected features of the educational quality as observed by the Alumni of the Management Faculty of the Warsaw Management University. The authors attach importance to the advisability of applying the results of Alumni career monitoring as a method to assess the quality of schooling in higher education. The conclusion drawn from the research provides a basis for the improvement of educational quality and development of a competitive educational offer that would eventually satisfy the needs of customers to a greater extent. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
Bibliografia
  • Aftyka W., Białoń L., Stańkowski K. (2012), System Zarządzania Jakością Kształcenia w Wyższych Szkołach Menedżerskich. Nauka. Gospodarka. Społeczeństwo 1(4) 2012.
  • Dawidziuk R. (2005), Jakość usług edukacyjnych szkół wyższych - wybrane aspekty. S. Makarski (red.), Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości. Rzeszów: Wydawnictwo UR.
  • Dawidziuk R. (2013), Zmiany postawy i sytuacji zawodowej w wyniku ukończenia studiów - rozważania do przeprowadzonych badań. N. Iwaszczuk (red.), Problemy zarządzania przedsiębiorstwem w wybranych sektorach gospodarki. Kraków: Wydawnictwo AGH.
  • Kamińska A., Werner E. (2007), Ocena jakości kształcenia na Wydziale Menedżerskim Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie w oparciu o badanie karier zawodowych absolwentów oraz wybranych elementów działania szkoły. D. Wosik (red.), Systemy zapewnienia jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym - aspekty praktyczne. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
  • Marek J. (2012), Aspiracje absolwentów mgr - specjalność ZZL uzyskanym w WSM w Warszawie. Zarządzanie. Teoria i Praktyka 2(8).
  • Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2006), Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 czerwca 2006 r. w sprawie nazw kierunków studiów. Dz. U. Nr 121, poz. 838.
  • Pomykało W (2006), Zagrożone edukacyjne szanse. Materiały z konferencji na temat Główne mierniki oceny jakości kształcenia współczesnej szkoły wyższej. Warszawa: WSSE w Warszawie.
  • Wawak T., Wawak S. (2001), Polemiczny głos w sprawie jakości kształcenia w Polsce na przykładzie nauk ekonomicznych. Problemy Jakości 10.
  • Wosik D. (red.) (2007), Systemy zapewnienia jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym - aspekty praktyczne. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331885

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.