PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 2 (8) | 65--72
Tytuł artykułu

Marketingowe aspekty przywództwa politycznego - produkt polityczny

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Aspects of Political Leadership as a Political Product
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Proponuję zdefiniowanie przywództwa politycznego w następujący sposób: Przywództwo polityczne to proces społeczny, w którym następuje relacja między członkami danej grupy społecznej dobrowolnie udzielającej poparcia politycznego jednemu z członków tej grupy deklarującemu zrealizowanie określonych celów politycznych. Przy definiowaniu przywództwa politycznego występuje poparcie polityczne, które odróżnia istotę przywództwa politycznego od innych definicji przywództwa. Natomiast przywódcą politycznym jest ta osoba, która potrafi skłonić swych zwolenników do dobrowolnego poparcia jego działań politycznych. Z kolei marketing również jest procesem społecznym. Definiowany jako: proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć poprzez tworzenia, oferowanie i wymianę posiadających wartość produktów. Po tych podstawowych ustaleniach, bardzo skrótowych, spróbuję przejść do konkretnych działań, na rynku politycznym. Większość działań przywódcy politycznego odbywa się w przestrzeni politycznej, lokalnej, krajowej regionalnej czy globalnej. Jednak przyjęcie nazewnictwa, rynek polityczny dyscyplinuje autora do wydobycia aspektów marketingowych przywództwa politycznego mających olbrzymi wpływ na pozyskiwanie zwolenników, style przewodzenia, strategie marketingowe, by ograniczyć się tylko do przykładowych kilku elementów z szerokiego zakresu inżynierii marketingowej. (fragment tekstu)
EN
Marketing aspects of political leadership present the possibility of applying the marketing process to leadership operations. They indicate that assumptions, principles and marketing techniques may participate in the leadership process. The selection of marketing components from the complicated marketing net depends on a political leader and his actions. Marketing research and the analysis of political market and the segmentation, as well as transactional process, constitute the beginning of marketing process and make it easier to conduct leadership actions that allow defining the political product. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
Bibliografia
  • Aftyka W. (2011). Produkt w działalności marketingowej. L. Białoń (red.), Marketing. Problemy podstawowe. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie.
  • Mazur M. (2004). Marketing polityczny. Studium porównawcze, Warszawa: PWN.
  • Muszyński J. (1999). Marketing polityczny. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie.
  • Żukiewicz P. (2011). Przywództwo polityczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Difin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331891

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.