Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Segmentation on the Market of the Banking Service
Języki publikacji
Abstrakty
Wyjaśniono pojęcie segmentacji rynku oraz omówiono powody i warunki przeprowadzania segmentacji. Na przykładzie rynku usług bankowych scharakteryzowano segment: klientów indywidualnych i klientów instytucjonalnych.
There is no doubt that the segmentation is an indispensable element of effective carrying out a marketing strategy of the bank. It is hard because to imagine. For oneself treating all customers as the homogeneous group, representing the same values and the same expectations towards the bank and his services. Appearing differences both amongst individuals, as well as institutional subjects are confirming the need for the detailed secretion of individual groups and adapting to them peculiar marketing action. (original abstract)
Rocznik
Strony
37--53
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1997.
- Grzywacz J., Marketing banku, Difin, Warszawa 2010.
- http://www.pkobp.pl stan na dzień 09.08.2013
- Komor M., Segmentacja europejskich konsumentów według teorii stylu życia, "Marketing i Rynek", 07.2011 r.
- Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska, Warszawa 1994.
- Pluta-Olernik M., Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa 1999.
- Smith W., Product Differentiation and Marketing Segmentation as Alternative Marketing Strategies, "Journal of Marketing" 1956, July.
- Witkowska-Masłowska M., Zyskowność klienta banku komercyjnego - koncepcje i kalkulacje, [w:] M. Zaleska, J. Węcławski [red], Bankowość, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332451