PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 5 | nr 1 | 77--85
Tytuł artykułu

Kształtowanie orientacji marketingowej jednostki terytorialnej w kontekście rozwoju turystyki wiejskiej : (na przykładzie woj. podkarpackiego)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Shaping the Marketing Orientation of Territorial Units in the Context of the Development of Rural Tourism : (on the Basis of the Podkarpackie Province)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu zaprezentowano wybrane obszary aktywności marketingowej władz lokalnych w kontekście rozwoju turystyki wiejskiej. Na tle rozważań teoretycznych odnoszących się do ogólnych założeń orientacji marketingowej jednostki terytorialnej oraz przykładowych form marketingowego wspierania rozwoju subproduktu turystycznego na poziomie gminy zaprezentowano wyniki badań ankietowych. Badania z wykorzystaniem kwestionariusza ankietowego przeprowadzono w 2010 r. wśród 371 mieszkańców woj. podkarpackiego. Miały one na celu była ocenę aktywności władz samorządowych w zakresie promocji turystyki wiejskiej. Ich wyniki wskazują, że działania promujące turystykę wiejską Podkarpacia są najczęściej ograniczone i sprowadzają się do prostych i tanich form oddziaływania na rynki docelowe. Najbardziej znaną przez mieszkańców formą promocji gminy okazały się różne formy reklamy wydawniczej, np. foldery, katalogi czy wydawnictwa okolicznościowe oraz działania w ramach event marketingu. W przekazie promocyjnym najczęściej podkreśla się bogactwo przyrodnicze i kulturowe podkarpackiej wsi.(abstrakt oryginalny)
EN
The study presents selected aspects of the marketing activity of local authorities in the context of the development of rural tourism. The results of research are presented with relation to theoretical considerations concerning overall assumptions behind the marketing orientation of a territorial unit and exemplary forms of using marketing to support the development of a tourism subproduct at the commune level. The research was based on a survey conducted in 2010 among 371 inhabitants of the Podkarpackie province. Its aim was to help assess the activity of self-government authorities in promoting rural tourism. The results revealed that the activities promoting rural tourism in the province are limited and they rely on simple and cheap forms of marketing to target markets. The form of promoting the commune which the inhabitants were the most familiar with turned out to be various kinds of printed advertising, e.g. folders, catalogues or printed materials related to special occasions as well as event marketing activities. The natural and cultural values of the countryside of the province are emphasised the most often in promotional messages.(original abstract)
Rocznik
Tom
5
Numer
Strony
77--85
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • 1. Budziński T. (1994), Bieszczady, Wydawnictwo "Baran i Surzyński", Kraków.
  • 2. Florek M. (2006), Podstawy marketingu terytorialnego. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • 3. Holloway J. Ch., Robinson Ch. (1995), Marketing for tourism, Addison Wesley Longman, London.
  • 4. Kotler Ph., Asplund Ch., Rein J., Haider D. (1999), Marketing Places Europe, How to attract investments, industries, residens and visitors to cites, communities, regions and nations in Europe, "Financial Times" - Prentice Hall, London.
  • 5. Krippendorf K., (1999), Marketing in Fremdsverkher, Berner Studien zum Fremdsverkher, Bern.
  • 6. Markowski T. (1999), Zarządzanie rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 7. Medlik S. (1991), Managing tourism, Butterworth- Heinemann, Oxford.
  • 8. Middleton V. T. C. (1988), Marketing in travel and tourism, Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • 9. Olszewska J. 2000, Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi strategicznej gminy. W: "Marketing i Rynek", nr 11, Warszawa.
  • 10. Ritchie J. R. B., Zins M. (1978), Culture as Determinant of the Attractiveness, Annals of tourism Research, Quebec.
  • 11. Szromnik A. (1997), Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i problemy oddziaływania. W: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  • 12. Szromnik A. (2002), Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, [w:] "Marketing terytorialny" pod red. T. Markowskiego, tom CXII, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Tom CXII, Warszawa.
  • 13. Żabińska T. (1999), Orientacja marketingowa gminy (podstawy, kierunki rozwoju. W: Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych w sektorach rozwojowych i innowacyjnych. Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział Katowice, Katowice 1999.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332597

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.