PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 9 (3) | 215--223
Tytuł artykułu

Stakeholders on the Insurance Market

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Interesariusze rynku ubezpieczeniowego
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest zidentyfikowanie oraz przedstawienie interesariuszy rynku ubezpieczeniowego i ich oczekiwań względem ubezpieczyciela. Zakłady ubezpieczeń prowadzą działalność ubezpieczeniową na rynku finansowym, współpracując z różnymi podmiotami. Wśród tych podmiotów znajdują się: właściciele, menedżerowie, pracownicy towarzystw ubezpieczeń, agenci wyłączni, klienci indywidualni i instytucjonalni, pośrednicy ubezpieczeniowi, firmy outsourcingowe, konkurencja, instytucje ubezpieczeniowe, jednostki otoczenia biznesu, jednostki badawczo-rozwojowe oraz społeczeństwo. Każda z tych stron wnosi pewne oczekiwania w stosunku do zakładu ubezpieczeń. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this study was to identify and describe the stakeholders on the insurance market and their expectations towards insurers. Insurance companies conduct operations on the financial market by collaborating with various market actors, including the owners, managers and employees of insurance undertakings, exclusive agents, independent agents, insurance brokers, private and institutional clients, banks, reinsurers, outsourcing companies, market competitors, insurance organizations, providers of business support services, research and development organizations and members of the community. Each stakeholder group has specific expectations towards insurers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
215--223
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Bibliografia
  • ADAMCZYK J. 2009. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka. PWE, Warszawa.
  • BANYAR J., REGOS G. 2012. Paradoxical price effects on insurance market. Economic Modelling, 22: 1399-1407.
  • BIELSKI M. 2002. Podstawy teorii organizacji i zarządzania. C.H. Beck, Warszawa.
  • BORKOWSKI A. 2012. Wybrane zagadnienia związane z ochroną konsumentów na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego. Wiadomości Ubezpieczeniowe, 2: 45-64.
  • FUCHS D. 2012. Odpowiedzialność ubezpieczyciela za działania agenta w świetle charakteru prawnego czynności (usług) dodatkowych pośrednika. Wiadomości Ubezpieczeniowe, 3: 53-65.
  • Guidance on social responsibility ISO 26000, http://www.lsd.lt/typojew/fileadmm/ Failai/N172- IS0-DIS-26000-E-.pdf, (access: 05.12.2013).
  • GUILLEN M., NIELSEN J.P., SCHEIKE T.H., PEREZ-MARIN A.M. 2012. Time-varying effects in the analysis of customer loyalty: A case study in insurance. Expert Systems with Applications, 39: 3551-3558.
  • HĄBEK P. 2010. Społeczna odpowiedzialność a zarządzanie jakością. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.
  • Insurance Market Yearbook 2012, Part V. Tables V.1 - V.6, Statistical statement knf-02.^http://www.knf.gov.pl/Images/V-Sprawozdanie-stat-2012-tcm75-35811.xls (access: 12.01.2014).
  • IWKO J. 2013. Dobre praktyki biznesowe na polskim rynku usług ubezpieczeniowych jako efekt realizacji idei społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Rozprawy Ubezpieczeniowe, 14 (1): 72-94.
  • KALINOWSKI T.B. 2010. Innowacyjność przedsiębiorstw a systemy zarządzania jakością. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • LASAK R. 2008. Strategie konkurencyjne na rynku towarzystw ubezpieczeń na życie. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 20: 183-208.
  • MINTOF-CZYŻ T. 2006. Rola brokerów na współczesnym rynku ubezpieczeń. In: Szkice o ubezpieczeniach. Ed. M. Kuchlewska. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
  • O'CONNELL F. 2009. Szybka realizacja projektów. Wolters Kluwer Polska, Kraków.
  • ORLICKI M. 2008. Pozycja prawna banku w ubezpieczeniach bancassurance. Prawo Asekuracyjne, 2(55).
  • SCHUMPETER J.A., 1960. Teoria rozwoju gospodarczego. PWN, Warszawa.
  • SOKOŁOWSKA A., TOPCZEWSKI W. 2010. Wykorzystanie wiedzy i umiejętności agenta ubezpieczeniowego w świetle CSR firmy ubezpieczeniowej. Współczesne Zarządzanie, 2: 150-161.
  • Ustawa z 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (DzU z 2003 r., nr 124, poz. 1151, z późn. zm.).
  • Ustawa z 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym (DzU z 2003 r., nr 124, poz. 1154).
  • VIRVILAITE R., DAUBARAITE U. 2011. Corporate Social Responsibility in Forming Corporate Image. Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics, 22(5): 534-543.
  • WITKOWSKA J. 2009. Polski rynek ubezpieczeniowy. In: Ubezpieczenia gospodarcze i społeczne. Ed. E. Kucka. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, p. 56-95.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333107

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.