PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 31 | 10
Tytuł artykułu

Marketing zorientowany na mężczyzn - założenia, uwarunkowania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany zachodzące w społeczeństwie, w szczególności związane z innym niż tradycyjne postrzeganiem ról kobiet i mężczyzn, a także nowe wzorce kobiecości i męskości wpływają na rozwój marketingu ukierunkowanego na płeć, który pozwala na wypracowanie skutecznych sposobów oddziaływania na zachowania i decyzje zakupowe konsumentów, jednak nie w oparciu o powszechne stereotypy, tylko rzeczywiste różnice pomiędzy płciami. Marketing skierowany do mężczyzn może stać się odpowiedzią na nowe oczekiwania i wzorce zachowań mężczyzn konsumentów i szansą dla wielu przedsiębiorstw na zdobycie segmentu lojalnych nabywców. Artykuł charakteryzuje mężczyzn jako konsumentów pod względem cech i procesu podejmowania decyzji zakupu, przedstawia także założenia marketingu skierowanego do mężczyzn. W opracowaniu zaprezentowano również wybrane wyniki badań ankietowych, których celem było poznanie zachowań zakupowych konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem mężczyzn, a także opinii na temat marketingu zorientowanego na płeć. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • [1] Arwaj-Sidorowicz A., Nowak A., Co z tym seksem w sprzedaży?, "Marketing w praktyce" 2013, nr 11
  • [2] Barletta M., Marketing skierowany do kobiet, CeDeWu, Warszawa 2006
  • [3] Cunningham J., Roberts P., Zakupy na obcasach. Sekrety kobiecych motywacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
  • [4] How Marketers Should Appeal to Men, http://www.bullcitymutterings.com/2010/04/how-marketers-should-appeal-to-men.html
  • [5] Izmałkowa J., Materiał na wspaniałych konsumentów, "Marketing w praktyce" 2013, nr 11
  • [6] Jaffe D., Gender Marketing: New Insights for New Concepts, Conference Gender and Marketing, Praga, 14 listopada 2007, http://www.genderstudies.cz/download/Jaffe.pdf
  • [7] Jak marketerzy powinni odnosić się do kobiet i mężczyzn, http://marketingkobiet.pl/?p=1967
  • [8] Maquire H., Pan w centrum handlowym, "Marketing w praktyce" 2013, nr 11
  • [9] Sambor R., Schedl-Richter B., New Working Environments: Why men prefer to operate video projectors and women love their smartphones. Gender aspects at the office?, http://bene.com/office-furniture/new-working-environments-gender-aspects-at-the-office/
  • [10] Underhill P., Dlaczego kupujemy?, MT Biznes, Warszawa 2001
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333577

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.