PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 2 (6) | 23--38
Tytuł artykułu

Świadomość innowacyjności - wyniki badań studentów i roku zarządzania WSM w Warszawie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Awareness of Innovation - the Studies of the First Year Students WSM Management in Warsaw
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analiza wpływu różnorodnych czynników na rozwój nauki i jej zastosowań ma w praktyce długą historię. Zastosowanie osiągnięć naukowych dla rozwoju gospodarki, wprowadzanie innowacji ma obecnie szczególne znaczenie. W dokumencie - Narodowy Program Rozwoju Foresight Polska 20201, autorzy wyraźnie podkreślają między innymi słabość polskiej gospodarki, niski poziom innowacyjności i kreatywności organów administracji publicznej, niską jakość kapitału społecznego. Można do tego dodać jeszcze inne zaobserwowane zjawiska - słabą wiedzę przedsiębiorstw o dostępnych instrumentach wdrażania procesów innowacyjnych, a nade wszystko - brak potrzeby wdrażania innowacji. Przez długi okres czasu, głównym czynnikiem hamującym powstawanie i wdrażanie innowacji były niedoskonałe mechanizmy ekonomiczne, w tym również niedostateczny poziom środków finansowych. Od momentu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej wydawało się, że poziom polskiej innowacyjności istotnie wzrośnie, dzięki możliwości korzystania z instrumentów strukturalnych i ogromnej puli środków udostępnionych w Polsce w planowanym okresie 2007-2013. Okres ten dobiega końca, a tak się nie stało.(fragment tekstu)
EN
This article concerns two main issues: firstly, it is an attempt to define consciousness of innovativeness treated as an important factor supporting the formation and, in particular, implementation of innovations and secondly, it is a description, based on surveys, of what level of awareness is represented by future managers. Observations made on its basis are intended to improve curricula.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Menedżersk
Bibliografia
  • Bandura A., Samowzmacnianie: zdolność sprawowania pozytywnej wewnętrznej kontroli nad samym sobą, [w:] Zimbardo G.F., Ruch F.L., Psychologia i życie, PWN, Warszawa 1997, s. 133-136.
  • Białoń L., (red.), Aktywność innowacyjna organizacji, Wyd. Oficyna Wydawnicza WSM, Warszawa 2008.
  • Białoń L., (red.), Zarządzanie działalnością innowacyjną, Wyd. PLACET, Warszawa 2010.
  • Bochniarz P., Kreatywność i innowacyjność a kapitał intelektualny Polski. Materiały z konferencji inaugurującej europejski rok kreatywności, Warszawa, kwiecień, 2009.
  • Bralczyk J. (red.), Słownik 100 tysięcy potrzebnych słów, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2009.
  • Hausner J., Kurs na innowacje. Jak wyprowadzić Polskę z rozwojowego dryfu? Biuletyn PTE, nr 3, 2012, Warszawa, 2012.
  • Kozielecki J., Koncepcje psychologiczne człowieka, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 1998.
  • Okoń-Horodyńska E., Edukacja dla innowacji, [w:] "Nauka i Szkolnictwo Wyższe" Nr 1/31, 2008.
  • Okoń W., Słownik pedagogiczny, Warszawa 1998.
  • Werner E., Drogi rozwoju świadomości innowacyjnej, [w:] Białoń L., (red), Zarządzanie działalnością innowacyjną, Wyd. PLACET, Warszawa 2010.
  • Wyniki Narodowego Programu Foresight, Polska 2010, Warszawa 2009.
  • Zimbaro Ph., Floyd L., Ruhl, Psychologia życia, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa, 1998
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333665

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.