PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 11 Prace z zakresu nauk społecznych | 51--62
Tytuł artykułu

Mój bank to moja twierdza - konkurencyjność w polskim sektorze bankowym w świetle przeprowadzonych badań

Autorzy
Warianty tytułu
My bank is my castle - the competitiveness of the Polish banking sector in view of the research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kryzys ekonomiczny, który dotknął instytucji finansowych na świecie, przyczynił się do wprowadzenia zmian w ramach tego sektora w Polsce. Mimo iż polskie banki odnotowały przez ostatnie dwa lata ponadprzeciętnie wysokie wyniki finansowe, sama groźba ewentualnych problemów wymogła wprowadzenie pewnych modyfikacji. Artykuł podejmuje próbę opisania zmiany w podejściu do klienta w polskim sektorze bankowym. W świetle literatury fachowej ukazuje wzrost wartości konsumentów, i ich siły przetargowej względem banków. W oparciu o badania własne przeprowadzone wśród 1700 klientów 11 największych banków w Polsce jest także próbą odpowiedzi na pytanie, co sprawia, że instytucje te na konkurencyjnym rynku pozyskują kolejnych klientów i potrafią ich utrzymać oraz jaka jest w tym rola komunikacji marketingowej. (abstrakt oryginalny)
EN
The economic crisis which has affected financial institutions worldwide contributed to changes within this sector in Poland. Despite the fact that Polish banks have ended the last two years with financial results above the average, the mere threat of possible problems prevailed to introduce certain modifications. Article attempts to describe changes in the approach to the customer in the Polish banking sector. From the literature's point of view shows an increase in bargaining power of consumers. Based also on own research conducted among 1700 clients of 11 largest banks in Poland is also an attempt to answer the questions: what helps these institutions in a competitive market to acquire new customers? What makes them being able to retain them? And last but not least - what is the role of marketing communications in this processes? (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • KNF, Mity związane z rekomendacją T, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Warszawa, marzec 2010 http://www.knf.gov.pl/Images/mity_Rekomendacja_T_tcm75-18592.pdf.
  • Krasoń M., Gotowość na kryzys sprawdza się w walce, "Forbes" marzec 2007.
  • Raport KNF "Polski rynek finansowy w obliczu kryzysu finansowego w latach 2008-2009", Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Warszawa, maj 2010, http://www.knf.gov.pl/Images/Polski_rynek_finansowy_w_obliczu_kryzysu_tcm75-22870.pdf.
  • Tarabasz A., La crise economique et le temps de prosperite du secteur bancaire en Pologne, [w:] C. Martin, L. Sterbova, La crise mondiale et les perspectives de reprise dans l'Union Europeenne, Universite d'Economie de Prague, Prague 2010.
  • Tarabasz A., Ľ influence dune crise economique sur la communication avec la clientele du secteur bancaire en Pologne, [w:] C. Martin, J. Kita (red.), Les defis du developpement durable: politiques industrielles et commerciales dans ľUnion Europeenne, Vydavatelstvo EKONOM v Bratislave, Bratislava 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333715

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.