PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 97 Badania marketingowe : skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 89--95
Tytuł artykułu

Znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu logistycznym przedsiębiorstw sektora TSL

Warianty tytułu
Meaning of Marketing Research in Logistic Management of Enterprises in Transport Forwarding and Logistics Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym założeniem przedstawionej w artykule koncepcji zarządzania logistycznego jest optymalne wykorzystanie potencjału przedsiębiorstwa. Osiąga się to przez odpowiednie połączenie sfery zaopatrzenia i sfery dystrybucji w jeden sprawny, efektywny system. W gospodarce rynkowej firmy są zmuszone do rozszerzania swojego spojrzenia na zachodzące w nich procesy logistyczne, gdyż ich koordynacja umożliwia osiągnięcie znacznych korzyści, szczególnie z punktu widzenia oszczędności. W niniejszym opracowaniu wskazano, iż decyzje w przedsiębiorstwie w odniesieniu do określania poziomu logistycznej obsługi klienta i dobom mierników są podejmowane w oparciu o wyniki badań marketingowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The article shows the conception of logistic management and its main assumption - optimal use of enterprise potential. This potential can be achieved by a proper integration of supply and distribution in one efficient system. The article emphasizes that in market economy enterprises are forced to expand their view on their logistic processes, because through then- coordination it is possible to achieve significant benefits, especially from, the point of view of savings. The paper points that the decisions in an enterprise referring to the determination of the level of logistic consumer service and instruments selection are made on the basis of marketing research results because there is no possibility to make any measure for example to specify a level of a customer satisfaction from service.(original abstract)
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • [1] Blaik P., Logistyka, PWE, Warszawa 2001.
  • [2] Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2003.
  • [3] Kempny D., Obsługa logistyczna, AЕ, Katowice 2008.
  • [4] Pohl H.Ch., Systemy logistyczne: Podstawy organizacji i zarządzania, ILiM, Poznań 1998.
  • [5] Rydzkowski W., Wojewódzka-Król K. (red.), Transport, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • [6] Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171333869

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.