PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 4 | nr 1 | 69--80
Tytuł artykułu

Informacja turystyczna jako narzędzie rozwoju rynku turystycznego i podstawa marketingu miasta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tourist Information as a Tool for Tourist Market Development and a Basis for Town Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Praca poświęcona ocenie organizacji i funkcjonowania systemów informacji turystycznej w miastach oraz jej roli w kształtowaniu ruchu turystycznego i działalności marketingowej. W pracy przedstawiono podstawy teoretyczne budowania systemu informacji dla potrzeb turystów, organizację systemu i funkcjonowanie informacji turystycznej w Polsce oraz badania empiryczne nad systemami informacji w trzech dużych miastach Polski: Warszawie, Krakowie i Gdańsku. Systemy informacji we wskazanych miastach zostały przedstawione w powiązaniu z analizą ruchu turystycznego oraz analizą odbiorców informacji turystycznej i ich opinii na temat informacji turystycznej w badanych miastach.(abstrakt oryginalny)
EN
The work is aimed at evaluation of the organization and functioning of information systems for tourism and its role in tourist movement and marketing activities of towns. Theoretical background of creation of the information system for tourists, organization of tourist information and its functioning in Polans, as well as results of empirical studies in three large towns of Poland, were presented in the paper. Ibnformation systems in Warsaw, Gdańsk and Kraków were presented together with an analysis of tourist movement in these towns. Opinions of tourist information consumers were studied and presented.(original abstract)
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
69--80
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Bibliografia
  • 1. Gaworecki W. (2005), Turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 2. Kadłubiński W. (2002), Polski System Informacji Turystycznej, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa.
  • 3. Kruczek Z., Walas B. (2004), Promocja i informacja turystyczna, Proksenia, Kraków, s. 159.
  • 4. Kruczek J. Walas B. (2004), Promocja i informacja turystyczna, Proksenia, Kraków, s. 173.
  • 5. Kruczek Z., Walas B. (2004), Promocja i informacja turystyczna, Proksenia, Kraków, s. 245.
  • 6. Mazur E. (2000), Leksykon turystyki i krajo- znawstwa, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, s. 42.
  • 7. Nowakowski M. (2001), Słownik terminów zwią- zanych z turystyką i hotelarstwem, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, Katowice, s. 24.
  • 8. Nowakowski M. Słownik....s. 48
  • 9. Opracowanie Gdańskiej Organizacji Turystycznej ,Gdańsk 2008.
  • 10. Opracowanie Stołecznego Biura Informacji i Promocji Turystycznej.
  • 11. Olszańska A., (2009), Działalność i funkcjonowanie informacji turystycznej w wybranych miastach Polski, Praca magisterska, SGGW, KPAiM, Warszawa, s.79.
  • 12. Piotrowski J. P., Traczyk M. (1999), Informacja turystyczna, cele, zadania, system, W: Promocja i informacja turystyczna AVSI Polska, Instytut Turystyki - Centrum Szkolenia Kadr Turystycznych, Kraków, s. 26
  • 13. Piwnik G. (1995), O rzetelną informację turystyczną, Warszawa.
  • 14. Radkowska B. (2003-2007), Turystyka Polska w 2001-2005. Wielkie miasta, Instytut Turystyki, Warszawa.
  • 15. Ziółkowski R. (2006), Informacja turystyczna. W: Meyer B. (red.) Obsługa ruchu turystycznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 95-106.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334053

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.