PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 1 (10) | 55--62
Tytuł artykułu

Jakość środowiska w marketingu turystycznym

Warianty tytułu
Quality Of Environment In Tourist Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W warunkach gospodarki rynkowej pojawia się potrzeba kontroli usług turystycznych. Wynika ona z faktu, że w turystyce - podobnie jak i w innych dziedzinach gospodarki - dochodzi w ostatnim czasie do różnego rodzaju nadużyć. Nadużycia te mają również miejsce w reklamie i dotyczą nieprawidłowego posługiwania się eko-pieczęcią jakości. W związku z potrzebą ochrony klientów przed nadużyciami należy zastanowić się, czy istnieje gwarancja, że oferent turystyczny zapewni obiecaną w reklamie jakość środowiska i jak przeciwdziałać nieuczciwej konkurencji. Oferenci turystyczni w swoich działaniach na rynku nie kierują się troską o środowisko przyrodnicze, lecz maksymalizacją zysków. Dlatego nie należy pozwolić, aby na rynku funkcjonowali nieuczciwi konkurenci, którzy posługując się eko-pieczęcią jakości, mogli przedstawiać klientom oferty niedostosowane, bądź słabo dostosowane do wymogów środowiska. Fakt, że w ostatnim czasie w Niemczech istnieje biuletyn informacyjny na temat środowiska i turystyki (ECO-letter) i coraz większym uznaniem cieszy się specjalna agencja, zajmująca się porównywaniem cen na rynku organizatorów podróży (Marktcontrol) dowodzi, że całkowita przejrzystość rynku jest fantomem. Funkcjonowanie tych przedsiębiorstw, a one są również elementami rynku turystycznego, świadczy, że informacje posiadane przez potencjalnych klientów są niedoskonałe. Niekompletność (niedoskonałość) obejmuje zarówno informacje o jakości środowiska, jak również różnice cenowe. (fragment tekstu)
EN
Tourist goods (services) as opposed to material goods are ones of faith and trust. Therefore it is difficult to examine their quality. Still, it becomes more difficult as tourist goods shall be friendly to environment. This is because the market structure of tourist goods is shaped by nonsymetrical distribution of data. Those who provide tourist offers are in better situation as they know more and better about their own offers than their potential customers who cannot examine or test the offers. On the other hand, the former are also affected by insufficient data. They cannot predict customers choices. The quality of environment offered can be in contrast with one preferred by customers. Considering nonsymetrical distribution of data and the character of the goods it is hard to say that the tourist offer is really consistent with regulations on environment standards. Since such things as a cost of transaction, negative selection and moral risk are involved, neither the contract nor the price of the offer can be taken into account when one makes his choice. As a solution the company should promote its image and keep to high standards of service, which would be a guarantee of good quality of environment offered. However environmentally orientated offer-makers are faced with serious obstruction in entering the market. Therefore there is a need to pass relevant regulations. The state is not in capacity of providing good regulations. Yet, attempts have been made to put into existence new institutions. These are trying to eliminate fully or partly the problem of nonsymetrical data distribution. Such j institutions are trade unions and even independent controllers are involved. (author's abstract)
Rocznik
Numer
Strony
55--62
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Lüneburg, Germany
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171334171

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.